Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig hitta metalband till grabben

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pistol_Pete, 17 november 2014.

1. Pistol_Pete
    Trådstartare

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Min 13-åriga grabb har börjat intressera sig för klockor och det uppmuntras såklart av mig och övriga klockintresserade släktingar (läs: morbröderna). Jag har smugit igång genom att köpa en mekanisk kinesisk dykare med display case back och den har han ofta och gärna på sig.

I går på en trevlig släktmiddag halade en av morbröderna upp en stilig kvartskronograf på läderband som han inte använder längre och lillgrabben blev alldeles till sig när han fick den i spontangåva.

Nu till problemet. Grabben vägrar läder- och natoarmband. Det är stål som gäller, typ oyster eller jubilee. Var hittar man sådana till en rimlig peng, med tanke på att han med största sannolikhet kommer behöva ett nytt om några månader efter en tuff fotbollsmatch på rasten?

Tack på förhand, KS!

2. jhallb

jhallb Bonde

Strapcode.com har det mesta. Köpte Super Oyster till min skx009 därifrån och har varit nöjd med det.

3. Pistol_Pete
    Trådstartare

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Tackar! Har inte kollat storleken på den aktuella klockan ännu men Strapcode verkar ha dåligt med metallband i 18mm klassen. Alla länkar och tips mottages tacksamt!
    Under tiden kommer den enda bilden jag har, det är en Pulsar Titanium Chronometer med blå tavla.

IMG_9855.JPG

4. naggge

naggge Friends of KS

Gummo gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Alltså, icke originallänkar ser ju oftast inte bra ut, men om du vill ha det ändå, så kan du kolla på thestrapshop.com

KANSKE kan det finnas en originallänk på chronograph.com

6. Pistol_Pete
    Trådstartare

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Stort tack för tipsen!
    Det är inte så värst noga om det är original eller inte i detta fall. Grabben kommer få kika på bilder och bestämma vilken han gillar och sen kommer han vara supernöjd.
    Det är ju inte en exklusiv klocka. Det handlar bara om att hitta en länk han gillar. Det är egentligen bara bra om han hittar detaljer som kunde vara bättre, så fostras en framtida WIS. ;)

yonsson och jabla gillar detta.
  7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Pistol_Pete gillar detta.
  8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jag skulle äta upp min hatt om jag hade nån på att det där skall vara ett 20 mm band . Du har ju billiga band på classe i sjön 79:- för metallband .Funkar kanon .Sen har du denna snubbe som skickar istort sett samma dag . Men du skall väl ha ett titaniumband till en titaniumklocka .Så grabben blir riktigt nöjd .http://www.tyconimport.com/armband.html

9. Kairo

Kairo Friends of KS

Metalband???
    Tja, vi kan ju börja på hemmaarena med In Flames. Sen har vi Metallica, Slayer, etc, listan kan göras lång.

mace, Pistol_Pete, felixSch och 3 andra gillar detta.
  10. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Haha tänkte också på det när jag läste rubriken

11. Pistol_Pete
    Trådstartare

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Tyvärr är metalmusik alldeles för gubbigt för en 13-åring.... :banghead:
    Både grabben och jag tackar för hjälpen, nu ska han nog kunna hitta något som faller i smaken.

Mårtenssons ur Brookfield