• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta min Datejust?!

FruUR

Omega
Hej alla klockproffs!
Jag är ny här på KS och är superimpad av all kunskap som finns här i forumet.
Jag är ute i djungeln och letar efter en Rolex Datejust och har lite svårt att hitta rätt.
Ni kanske kan hjälpa mig?

Jag tänker mig:
Hel i stål/ vitt guld
36mm
Jubilelänk
Ljus urtavla, typ silver eller vit
Ej rommerska siffror
Budget 20 - 30'

Något i den här stilen:
http://www.chrono24.se/rolex/datejust-16200-silver-index-36mm-stainless-steel-oyster--id3445882.htm
http://www.chrono24.se/rolex/dateju...tick-dial-circa-1995-ref-16234--id2304610.htm

Känner ni till någon till salu där ute i djungeln?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Först och främst: välkommen till forumet, och gemenskapen! Jag hoppas att du hittar det du söker, vilket jag är övertygad om då DJs är ganska vanliga här på forumet. Lycka till!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bra val, här är min frus 1601..
image.jpeg
 

MånsT

Rolex
Tänkte bara flika in att Oyster-länken på 16200 ska vara fullt borstad, och inte polerad mittlänk som den i din första länk. Kan vara bra att veta om du vill ha 100% original. Lycka till! :)
 

Knypplarn

Cartier
Men vågar man verkligen handla där då? Det är ju klockor från hela världen.. hur kan de egentligen garantera att de är äkta eller håller hög kvalite?
Har du handlat där tidigare?
Chrono24 är inte en återförsäljare utan fungerar typ som blocket (fast bara klockor). Olika återförsäljare är olika seriösa, när det kommer till dyrare ur brukar det alltid finnas recensioner om du söker på nätet. Många av återförsäljarna är etablerade butiker utomlands. Hittar du en klocka du gillar, posta den här så kommer du garanterat få all hjälp du behöver gällande säljaren och klockans skick.
 

FruUR

Omega
Chrono24 är inte en återförsäljare utan fungerar typ som blocket (fast bara klockor). Olika återförsäljare är olika seriösa, när det kommer till dyrare ur brukar det alltid finnas recensioner om du söker på nätet. Många av återförsäljarna är etablerade butiker utomlands. Hittar du en klocka du gillar, posta den här så kommer du garanterat få all hjälp du behöver gällande säljaren och klockans skick.
Ah tack, det var en bra ide! Tack!!
 

FruUR

Omega
Topp