• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta min Datejust?!

Knypplarn

Cartier
Hirsch har många trevliga band. Allt från billiga -ish till riktiga premiumband.

Låt inte länken eller eventuell kostnad för att fixa den få dig att ogilla klockan som kan komma att vara med dig resten av livet eller när du väljer att skicka den till nästa generation.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Haha jo det menade jag!
Ok ska kolla där! Skulle vara trevligt att hitta en återförsäljare så man kan känna lite på dem också.
Någon annan som kan rekommendera fina läderband?

Måste göra som jag alltid gör och slår ett slag för våra duktiga strapmakers på forumet @Anders W ,har beställt flertalet custom remmar av honom efter egna önskemål. @MickeJ även honom har jag beställt efter eget önskemål av med lika bra resultat. @cheepo63 har jag bara hört gott om och sett riktigt fina läderarbeten av.
Dessa brukar dessutom vara riktigt bra prismässigt, jämför med mitt sista köp som var ett Hirsch heritage som jag köpte hos Klockmaster i Tyresö som kostade det dubbla av vad jag gett hos våra egna här på forumet.
Hirsch remmen är dock även den av riktigt hög kvalite och sitter som en smäck på min SS Royal Capital så jag klagar inte.
Som andra har skrivit så för många handlare Hirsch i sverige.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Måste göra som jag alltid gör och slår ett slag för våra duktiga strapmakers på forumet @Anders W ,har beställt flertalet custom remmar av honom efter egna önskemål. @MickeJ även honom har jag beställt efter eget önskemål av med lika bra resultat. @cheepo63 har jag bara hört gott om och sett riktigt fina läderarbeten av.
Dessa brukar dessutom vara riktigt bra prismässigt, jämför med mitt sista köp som var ett Hirsch heritage som jag köpte hos Klockmaster i Tyresö som kostade det dubbla av vad jag gett hos våra egna här på forumet.
Hirsch remmen är dock även den av riktigt hög kvalite och sitter som en smäck på min SS Royal Capital så jag klagar inte.
Som andra har skrivit så för många handlare Hirsch i sverige.
Tycker även kvistvik.se (@Kvisten ) bör nämnas. Urtid säljer oxå Rios.
 

Knypplarn

Cartier

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja de förklarade det också på Korns Ur, att man kunde ta den till en smed som kunde "såga bort" extralänkar.. men det skulle väl förlora mkt av värdet som jag säljer den vid ett senare skede?
Min fru har en sub som hon tagit bort fasta länkbitar från. Visst tappar den i värde men eftersom hon inte är en flipper spelar det ingen roll i detta fall. Jag säger kör, bort med en bit eller två!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
@Zed som jag köpte klockan ifrån står för renoveringen av länken i Hong Kong, så det var ju verkligen supersnällt!!!
Verkligen en pålitlig säljare! :happyhappy:
Innan du skickar iväg den så red ut orsaken till att den är för lång. Är det för att den har för mycket strech så hjälper en renovering. Är det för att länken är för lång till din handled oavsett eventuell strech så måste du ta bort en fast länkbit. Jag har inte läst hela tråden så det är möjligt att det framgått tidigare.
 

FruUR

Omega
Innan du skickar iväg den så red ut orsaken till att den är för lång. Är det för att den har för mycket strech så hjälper en renovering. Är det för att länken är för lång till din handled oavsett eventuell strech så måste du ta bort en fast länkbit. Jag har inte läst hela tråden så det är möjligt att det framgått tidigare.
Jodå den är slapp, så den skulle verkligen kunna tajtas till!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Min fru har en sub som hon tagit bort fasta länkbitar från. Visst tappar den i värde men eftersom hon inte är en flipper spelar det ingen roll i detta fall. Jag säger kör, bort med en bit eller två!
+1
@FruUR att skicka en Jubilleelänk till HnK är lite overkill tycker jag. Charmen är att de ska rassla lite. En renovering kanske ändå inte gör att den passar den kanske måste kortas.
 

Psykel

Patek
Jo men jag gillar klockan, absolut.. men lite svårt att ta ställning till när den inte sitter fast på handleden.
Jag har tagit in länken så mycket det går under spännet också, för er som nämnde det.
Jag tror jag skickar den till snubben i Hong Kong så kan han få fräscha till den.
Vart hittat man schyssta läderband? Kollade på Krons och de hade ingen jag föll för direkt.
@Airman nämnde ngt om Brynolf and sons (eller ngt liknande) vart kan man köpa dem i Sthlm?
Tack alla för ert engagemang!!!
Annars är perlon riktigt snyggt på DJ! Finns i alla möjliga och omöjliga färger, kolla köp och sälj här på KS, finns annons för sånna ute nu har jag för mig.
Exempel på skamlöst stulen googlebild nedan:
tumblr_o173ujKOxZ1usx8klo1_500.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Köpte du något läderband? :) Är på jakt efter ett läderband till min DJ och söker efter något som inte är så långt & tjockt, då jag har en smal, nätt arm..
Välkomnar wristshots! ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Bulang sons 20/16. Ett otroligt schysst armband. Gillar att det går med till 16mm vid spännet.
1450603649444.jpg
 

SimonJE

Omega
Här kommer bild :)
Den är jättefin, men däremot så är jubileelänken lite slapp och jag ver precis inne på Krons Ur och bad dem ta bort några räknar, men tydligen gick det bara att ta bort en länk och den sitter fortfarande för löst... :-(
Killen jag köpte från säger att han rekommenderar att skicka länken till en snubbe i Kina för renovering av länken och det skulle kosta 1000kr, men han som jobbade på Krons Ur sa att det inte alls var en bra ide, den kommer släppa och bli lika snabbt efter en tid igen.
Ska jag lämna tillbaka klockan? Vad skulle ni gjort?

IMG_0157.JPG
Fan va nice! Bra val. Välkommen till Klocksnack!
 
Senast ändrad:
Topp