• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta min första "riktiga" klocka.

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Spontant skulle jag säga, eftersom du beskriver att du redan bär en del guld, satsa på en guldklocka på läder. En klocka med guldlänk eller guld och stål kan se lite mycket ut (som @yonsson demonstrerade med sin bild). Med en klocka helt i guld kan du byta mellan svart, brunt, blått, oxblod aligator...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spontant skulle jag säga, eftersom du beskriver att du redan bär en del guld, satsa på en guldklocka på läder. En klocka med guldlänk eller guld och stål kan se lite mycket ut (som @yonsson demonstrerade med sin bild). Med en klocka helt i guld kan du byta mellan svart, brunt, blått, oxblod aligator...
Dock en klocka med riktigt guld i så fall, inte guldplätterad. Finns rätt många äldre Breitlings i halvguld om budgeten begränsar. Är budgeten ännu mer begränsad så finns det stålklockor med guldindex och guldvisare.
 

Joggan

Breitling
Jag lever än och har fortfarande inte köpt någon klocka.
Har kikat på tudors glamour men gillar den tyvärr inte helt.
Kraven är nu dress, guld eller ring i guld ialf, fakeguld går bra, svart läder eller liknande armband, automat och gärna safirglas.
Med mina krav har jag riktigt svårt att hitta nån bra klocka då nästan allt är i roseguld och det är svårt att hitta gultguld.
Att köpa en klocka för +20 000kr såm jag inte gillar till 100% går bort så glamouren blir det inte.
Nu är jag faktiskt inne på att köpa en billigare klocka istället.
Vad tror ni om en sån här från Tissot? Den heter såhär. t019430360510
s-l500.jpg
 

Joggan

Breitling
Eller den här.
Skulle helst velat ha en blandning av dom.
Visodaten är lite för rå och kantig och powermaticen skulle jag velat ha med bara index och utan siffror.
201507310673.jpg
 

Joggan

Breitling
Roamer hittar jag bara med roseguld. Länka gärna om du vet någon jag missat.
Jag vill som sagt helst ha svart tavla och gult guld vilket verkar vara väldigt omodern för det finns inte många att välja på.
Svart med roseguld finns en drös och även gult guld med vit tavla.
Hur som har jag hittat ny favorit. Tag heuer Carrera.
Dom är jäkligt snygga alla tre faktiskt men dom med guldfärg på tilltalar mig mer.
Roligast är ju faktiskt att leta så jag har ingen panik att köpa nått som ni märker.
Kommer ni på fler så hojta gärna till.
 

Bilagor

  • carrera.jpg
    carrera.jpg
    108.1 KB · Visningar: 32

Joggan

Breitling
Som sagt är det svart urtavla med ring i gult guld som gäller. Mer troligt med svart läderarmband än länkar.
Jag är rätt inne på en Tudor style nu. 41mm känns ganska lagom.
Lite nackdel att det är en modern "kopia" av tidigare Tudor modeller eller främst Rolex.
Tänker jag på andrahandsvärdet är det klokare att köpa en beg Tudor eller Rolex från 80talet nått sånt.
Faktiskt börjat titta lite på rolex trots allt...
Nått jag funderar på är just köpet och sen service.
Jag har ju rätt dålig koll på klockor så att köpa beg från tex krono24 känns lite osäkert.
Säg att jag köper en beg då lär jag få betala extra för att låta en urmakare kolla så den är äkta samt att det med största sannolikhet äver tillkommer en service.
Hur mycket dyrare är det generelt att serva en Rolle mot en tudor?
Eta verk i alla tudor som jag fattat. Behöver dom servas oftare?
Finns Tudor prince med svart urtavla och ring i guld? Bara hittat en som ser ut så och det är en replika.
Tudor har en klocka som heter Classic med svart urtavla och guld ring. Tyvärr gillar jag den inte. Den vanliga räfflade ringen gillar jag mycket bättre. Eller helt slät men svårt att hitta. Tudor glamour har iofs det men modellen tilltalar mig inte helt.
Bör jag bry mig om det är plexi istället för safirglas?
Här kommer en bild på några jag gillar.

http://www.uret.se/tudor-style-svart-lader-p-298435.html

Tre klockor.png
 
Topp