• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta nästa dinka!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rubriken låter rätt så desperat..., och det är jag :) Vill skaffa mig en ny klocka, med följande kriterier;

Ljus/vit tavla
Max 41 mm i diameter, och gärna lite vintage
Badduglig, dvs. minst 100 m, och gärna med dykring men kanske inte ett måste
Metall länk
Budget ca 10k, får naturligtvis kosta mindre ;)

Alla tips om modeller mottages tacksamt, och har du något till salu så får du gärna skicka ett PM.

Snälla, jag ber dig, hjälp mig!
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig hitta nästa dinka!

Ny eller beg? Kanske inte spelar någon roll.

------------
The Winder
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
vad kostar en sån "great white" Seamaster GMT? det enda jag kommer tänka på... vittavlade badklockor är väl suuper rare... ;-)
 

F-L-P

Panerai
Vet inte om jag kommer på så mycket vintage, men dykare med vita tavlor finns ju några trevliga inga jag vet som är till salu men kanske lite inspiration:

Doxa searamblers:
DOXAS013.jpg


Vittavlad seamaster (eller den med GMT):
Bild_2.jpg


Har sett några super kompressor varianter med vit tavla:
XXX_15_1362376152_1.jpg


Har något minne av att det gick runt en silvertavlad grej på TTT med jennyboett och silvertavla, tror den hamnade hos John till slut. hittar inga bilder dock..

F-L-P
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig hitta nästa dinka!

Vevaren skrev:
Ny eller beg? Kanske inte spelar någon roll.

------------
The Winder
Spelar ingen större roll, så länge det klickar ;) Alla föslag beaktas och mottages med öppna tacksamma armar!
F-L-P skrev:
Vet inte om jag kommer på så mycket vintage, men dykare med vita tavlor finns ju några trevliga inga jag vet som är till salu men kanske lite inspiration:

Doxa searamblers:
<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" href="http://i227.photobucket.com/albums/dd240/AJ-ZED/DOXAS013.jpg[/img" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>i227</span><span>.</span><span>photobucket</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>albums</span><span>/</span><span>dd240</span><span>/</span><span>AJ</span><span>-</span><span>ZED</span><span>/</span><span>DOXAS013</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span></a>]

Vittavlad seamaster (eller den med GMT):
[img]<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" href="http://i1097.photobucket.com/albums/g341/F-L-P/Bild_2.jpg[/img" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>i1097</span><span>.</span><span>photobucket</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>albums</span><span>/</span><span>g341</span><span>/</span><span>F</span><span>-</span><span>L</span><span>-</span><span>P</span><span>/</span><span>Bild</span><span>_</span><span>2</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span></a>]

Har sett några super kompressor varianter med vit tavla:
[img]<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" href="http://shard1.1stdibs.us.com/archivesE/jewelry/upload/15/1380/XXX_15_1362376152_1.jpg[/img" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>shard1</span><span>.</span><span>1stdibs</span><span>.</span><span>us</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>archivesE</span><span>/</span><span>jewelry</span><span>/</span><span>upload</span><span>/</span><span>15</span><span>/</span><span>1380</span><span>/</span><span>XXX</span><span>_</span><span>15</span><span>_</span><span>1362376152</span><span>_</span><span>1</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span></a>]

Har något minne av att det gick runt en silvertavlad grej på TTT med jennyboett och silvertavla, tror den hamnade hos John till slut. hittar inga bilder dock..

F-L-P[/quote]
Har testat en Searambler, men vi klickar tyvärr inte, kanske för biffig för mina spagettisar ;)

En vit seamaster har jag haft, men den kändes lite stor även den, och har en ful länk IMHO ;)

Great white är väl lika stor, men kanske ett alternativ...

Hamiltonen ser ju lite kul ut, ska kika närmare på den...[quote="NiklasArvid"]vad kostar en sån "great white" Seamaster GMT? det enda jag kommer tänka på... vittavlade badklockor är väl suuper rare... ;-)[/quote]

Går väl på 12 k på Chrono24... Ja, de är faktiskt lite rare, eller :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
@F-L-P Angående Montresoren, så fick jag klämma på @Gentle_giants, som är JohnR:s tidigare. Blir nog svårt att övertyga honom att släppa den, samt att jag tror det kan vara väldigt svårt att få den tät, har för mig att han sa att det var något med uppborrat kronrör mm.
vaniljglass skrev:
Är den till salu?
 

F-L-P

Panerai
Re: Sv: Hjälp mig hitta nästa dinka!

theargonaut skrev:
@F-L-P Angående Montresoren, så fick jag klämma på @Gentle_giants, som är JohnR:s tidigare. Blir nog svårt att övertyga honom att släppa den, samt att jag tror det kan vara väldigt svårt att få den tät, har för mig att han sa att det var något med uppborrat kronrör mm.

Fin var den hur som helst, borde ju gå att hitta något likande om man letar lite.

montresor_patti_medium.jpg
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig hitta nästa dinka!

Jag har mest sportiga dykare. Jag har en Tissot som kanske skulle kunna klassas lite som dresser kanske.
uvenuva4.jpg

Något i den stilen?
------------
The Winder
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vevaren skrev:
Jag har mest sportiga dykare. Jag har en Tissot som kanske skulle kunna klassas lite som dresser kanske.
uvenuva4.jpg

Något i den stilen?
------------
The Winder
Hmm... Tyvärr för mycket mörkt på tavlan, men stort tack för förslaget.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
V

Viggen

Guest
theargonaut skrev:
Viggen skrev:
Tack för förslaget, har faktiskt funderat lite på en sån långt tidigare, men den är nog lite stor, och framförallt lite för modern för en mögelälskare ;)

Stor är den inte, eller den känns inte stor iaf. Men om du är en mögelälskare då är det garanterat inte rätt klocka. :)
Hoppas att du hittar det du söker. :)
 

durutti

Cartier
Stowa Prodiver eller Squale 50 Atmos finns med ljus/vit urtavla. Glycine combat sub skulle oxå passa in på beskrivningen förutom en mikroskopisk diff i storleken som kompenseras av att den är relativt tunn.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Viggen skrev:
theargonaut skrev:
Viggen skrev:
Tack för förslaget, har faktiskt funderat lite på en sån långt tidigare, men den är nog lite stor, och framförallt lite för modern för en mögelälskare ;)

Stor är den inte, eller den känns inte stor iaf. Men om du är en mögelälskare då är det garanterat inte rätt klocka. :)
Hoppas att du hittar det du söker. :)
Tack, det verkar behövas ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
En gammal certina såklart. <41 mm, men kanske för tjock?
Juvenia5243.jpg


Själv söker jag lågintesnivt efter någon av de blåtavlade varianterna.
 

Gentle_Giant

Cartier
Re: Sv: Hjälp mig hitta nästa dinka!

F-L-P skrev:
theargonaut skrev:
@F-L-P Angående Montresoren, så fick jag klämma på @Gentle_giants, som är JohnR:s tidigare. Blir nog svårt att övertyga honom att släppa den, samt att jag tror det kan vara väldigt svårt att få den tät, har för mig att han sa att det var något med uppborrat kronrör mm.

Fin var den hur som helst, borde ju gå att hitta något likande om man letar lite.

montresor_patti_medium.jpg

Oj, missade helt detta inlägg. Stämmer bra det, vattentät är den tyvärr inte, öppnade den och tog loss kronan varvid jag upptäckte att gängorna på kronhalsen var nedfilade. Antagligen för att få plats med en ny krona. Så den får inte ens närma sig badrummet numera! Kommer nog hänga med mig ett tag, gillar den bäst på struts eller oyster.


file.php


Angående till klockletande kan jag inte riktigt komma på något vettigt förslag :|
 

frere

Audemars
2-Faktor
theargonaut skrev:
Självklart köp om den inte varit lik hög som bred ;)
Gissade nästan att du hade koll på gamla certinor.. Tycker att tjockleken gör den grym - men å andra sidan omöjlig att matcha med normala kläder.
 
Topp