• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig identifiera morfars klocka!

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Min mor och mormor vill minnas att morfar hade nån sorts "fin klocka" som blivit kvar nånstans efter han gått bort. Dock är det ingen av dom som hittar den. Vi har dock hittat EN bild på klockan som är riktigt kass, men jag slänger upp den ändå ihopp om att någonn kan urskilja något i stil med en ledtråd. Mormor trodde att det eventuellt att det var en Omega, men jag har då aldrig sett en omega på den typen av länk med raka ändlänkar.

Är det värt att vända uppochner på hela jävla huset och börja bända upp golvplankor? Eller är det nått gammalt budgetmögel och vild fantasi bara?

Anyway, tack för hjälpen, här är bilden:

klockan.jpg
 

Psykel

Patek
Länken måste ju inte vara original. Kan mycket väl vara en Omega. Men å andra sidan skulle det i princip kunna vara vilken klocka i den stilen som helst, med tanke på den inte alltför tydliga bilden. Men om det var finklocka så är det ju sannolikt att det är en Omega.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Ser ut som en fin liten pryl. Tycker små klockor ser väldigt nätt ut. Precis som du säger är det svårt att se utifrån den bilden..
Kan ju vara allt mellan
Xtimex.jpg

och
xpatek2.jpg


Ge inte upp letandet dock, inte minst pga affektionsvärdet :)
Lycka till!
 
Topp