Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig köpa klocka till sambon

Diskussion i 'Diskussion' startad av alfgren, 1 mars 2013.

1. alfgren
    Trådstartare

alfgren Biskop

Ska köpa klocka till sambon i present. Köpte en i julas till henne som inte föll i smaken så nu ska jag göra ett nytt förslag.

Preferenser:
    Automatisk (helst), 34-38mm stor, "sportig men ändå tjejig" (hennes ord) och under 10k.

Några förslag?

2. Charles_

Charles_ Präst

Kanske inte klarar hennes kriterier men jag testar. Har en sån här till salu:

Begagnad med box.

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Inget bra tips på rak arm, kanske någon damdatejust?

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Svårt, men jag kommer att tänka på någon vit Oris, som någon visat upp???

5. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Aquis 36 mm. Jag har nog tipsat i en liknande tråd. Ska gå att få under 10 från utriket.

Ariste och 80s gillar detta.
  6. David

David Bödeln

7. berg35

berg35 Bonde

Re: Sv: Hjälp mig köpa klocka till sambon

Jag vet inte vad du köpte sist men jag föreslår förutom Orisen ovan Longines Conquest.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

8. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Både Oris och Longines är goda och valida alternativ. Kolla in prisjakt.nu så slipper du köpa för dyrt:razz::razz:

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

9. alfgren
    Trådstartare

alfgren Biskop

Tack för förslagen! Har missat orisen i och med att jag oftast kollat på upp till 10.000kr på Uret. Finns det något annat vettigt som det kan vara värt att kolla in? Sambon gillar denna stilmässigt men tycker att den är för liten med sina 27mm.
    Den jag köpte i julas var 34mm och satt perfekt.

10. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Vintage. Du kan få en riktigt trevlig Omega från 50 - 60 för långt under 10´.

Eller om du kanske hittar en pie pan så är du i hamn!

11. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
  12. Nikkob

Nikkob Torpare

Från:
    Göteborg
    Visar damens klockor, det behöver ju inte vara "tjejigt" för att passa. En Dagaz moddad Seiko och senaste alla hjärtans dag presenten, en Citizen med full-lume tavla.
    Lycka till!
    /N

13. Vevaren

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna

Bumpar den här tråden då jag har samma fråga som rubriken men en lägre budget. Hon bad om något i stil med CK City http://www.redfingerprint.com/image/wat ... 38_big.jpg
    Några andra förslag på liknande i samma prisklass?

Funderade först på en seiko skx013 men när jag visade min 6309 var intresset svalt.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh

14. alfgren
    Trådstartare

alfgren Biskop

Det där med Vintage har jag funderat på också men jag känner mig inte riktigt redo. Gissar att jag kan bli upplurad på läktaren av de med koll. Jag har ingen uppfattning om vad begagnade klockor är värda tyvärr. Det verkar ju variera nåt brutalt även på två till synes lika modeller.

Har fått ett stilla "mja kanske" om Orisen (ja nu tar jag inga chanser, hon kommer få se klockan innan beställning) så det kanske blir den.

15. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    När min dam fyllde 30 i höstas fick hon en Oris Aquis (nu har jag också skaffat en).
    Fantastiskt fin och välbyggd.

Bifogade filer:

16. durutti

durutti Friends of KS

17. alfgren
    Trådstartare

alfgren Biskop

Inser att det som jag egentligen vill köpa är någon form av 36mm Rolex. Skulle sitta perfekt både utseendemässigt och storleksmässigt. Nånting som dyker upp då begagnat är ofta Air King. Är det något "fel" på den? Verkar nämligen betydligt billigare än exempelvis Datejust.

18. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    alfgren
    Den är 34mm och faller då bort för många (inte för mig) som herrklocka men uppskattas av damer.
    Här är min oysterdate som ochså är 34mm på min 18cm handled.

19. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Säg åt frugan att "skåda inte given häst i mun" och så köper du den du tycker hon ska ha. Basta :smug:

20. Landshark

Landshark Borgare

+ 1 (jabla)
    "Liten" herr-rolex-oyster (kan inte ref. nummer) är ett perfekt damur! Så kallad "Whife-beater" :oops:
    Möjligtvis att du får gå upp några tusenlappar över budget, men det hanterar du säkert...

21. alfgren
    Trådstartare

alfgren Biskop

Jag är brutalt över den budget som först var tänkt men så blir det ju. Om Air Kings största "problem" är att den är 2mm mindre än Datejust så låter det väldigt lovande.

Oysterdate Precision verkar också gå att få tag på till låga priser men de jag hittar är manuella, är de alltid det?

22. MJ24

MJ24 Friends of KS

Köpte min fru en Seamaster 300 midsize. Sportig och snygg.

23. AndyK

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Oris Culture Classic Ø37
    Certina DS Caimano Ø38
    Certina DS 1 Ø39

Väljer du någon av Certinorna så får du plats med två stycken inom budgeten. ;)

Mårtenssons ur Brookfield