• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig köpa klocka till sambon

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ska köpa klocka till sambon i present. Köpte en i julas till henne som inte föll i smaken så nu ska jag göra ett nytt förslag.

Preferenser:
Automatisk (helst), 34-38mm stor, "sportig men ändå tjejig" (hennes ord) och under 10k.

Några förslag?
 

Charles_

Rolex
Kanske inte klarar hennes kriterier men jag testar. Har en sån här till salu:

georg-jensen-watches-women-vivianna-small-open-bangle-steel-watch-588.jpg


Begagnad med box.
 

berg35

Omega
Re: Sv: Hjälp mig köpa klocka till sambon

Jag vet inte vad du köpte sist men jag föreslår förutom Orisen ovan Longines Conquest.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig köpa klocka till sambon

Både Oris och Longines är goda och valida alternativ. Kolla in prisjakt.nu så slipper du köpa för dyrt:razz::razz:

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tack för förslagen! Har missat orisen i och med att jag oftast kollat på upp till 10.000kr på Uret. Finns det något annat vettigt som det kan vara värt att kolla in? Sambon gillar denna stilmässigt men tycker att den är för liten med sina 27mm.
tag-heuer-aquaracer-WAF1414.BA0812_MED.jpg

Den jag köpte i julas var 34mm och satt perfekt.
 

P-A

Sir Spamalot
Vintage. Du kan få en riktigt trevlig Omega från 50 - 60 för långt under 10´.

Eller om du kanske hittar en pie pan så är du i hamn!
 

Nikkob

Omega
Visar damens klockor, det behöver ju inte vara "tjejigt" för att passa. En Dagaz moddad Seiko och senaste alla hjärtans dag presenten, en Citizen med full-lume tavla.
Lycka till!
/N

zyhy7e5e.jpg


ave5adat.jpg
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig köpa klocka till sambon

Bumpar den här tråden då jag har samma fråga som rubriken men en lägre budget. Hon bad om något i stil med CK City http://www.redfingerprint.com/image/wat ... 38_big.jpg
Några andra förslag på liknande i samma prisklass?

Funderade först på en seiko skx013 men när jag visade min 6309 var intresset svalt.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det där med Vintage har jag funderat på också men jag känner mig inte riktigt redo. Gissar att jag kan bli upplurad på läktaren av de med koll. Jag har ingen uppfattning om vad begagnade klockor är värda tyvärr. Det verkar ju variera nåt brutalt även på två till synes lika modeller.

Har fått ett stilla "mja kanske" om Orisen (ja nu tar jag inga chanser, hon kommer få se klockan innan beställning) så det kanske blir den.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
När min dam fyllde 30 i höstas fick hon en Oris Aquis (nu har jag också skaffat en).
Fantastiskt fin och välbyggd.
 

Bilagor

  • IMAG1076.jpg
    IMAG1076.jpg
    71.4 KB · Visningar: 245

alfgren

Rolex
2-Faktor
Inser att det som jag egentligen vill köpa är någon form av 36mm Rolex. Skulle sitta perfekt både utseendemässigt och storleksmässigt. Nånting som dyker upp då begagnat är ofta Air King. Är det något "fel" på den? Verkar nämligen betydligt billigare än exempelvis Datejust.
 

jabla

Sarlacc
alfgren
Den är 34mm och faller då bort för många (inte för mig) som herrklocka men uppskattas av damer.
Här är min oysterdate som ochså är 34mm på min 18cm handled.
OysterDate.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Säg åt frugan att "skåda inte given häst i mun" och så köper du den du tycker hon ska ha. Basta :smug:
 

Landshark

Cartier
+ 1 (jabla)
"Liten" herr-rolex-oyster (kan inte ref. nummer) är ett perfekt damur! Så kallad "Whife-beater" :oops:
Möjligtvis att du får gå upp några tusenlappar över budget, men det hanterar du säkert...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag är brutalt över den budget som först var tänkt men så blir det ju. Om Air Kings största "problem" är att den är 2mm mindre än Datejust så låter det väldigt lovande.

Oysterdate Precision verkar också gå att få tag på till låga priser men de jag hittar är manuella, är de alltid det?
 

AndyK

Cartier
Oris Culture Classic Ø37
Certina DS Caimano Ø38
Certina DS 1 Ø39

Väljer du någon av Certinorna så får du plats med två stycken inom budgeten. ;)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Köpte en Breitling Colt till tanten i julas, samma kriterier ungefär och hon blev nöjd. Visserligen dubbelt upp i budget men beggat borde det gå att hitta närmare budget.
 

MARTINOV

Cartier
Har länge försökt hitta någon lämplig till min sambo (och på det viset försöka få henne att börja dela mitt intresse lite :D). Gått igenom ett par stycken nu, som båda ratats. Denna är visserligen inte automatiskt, men stilren och klassisk och tillräckligt "sportig" med länken för att inte bli för tantig, tycker jag.

Något liten (32mm), men ville hellre ta det safe, då hon tyckte min 36mm DJ var "på tok för stor och maskulin" :p Ska bli kul att se hur detta går... Kanske något liknande kan fånga din sambos intresse, storleken till trots?

Victorinox Victoria Mother of pearl:

s-l300.jpg
 
Topp