• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig köpa present till tjejen (Rolex Air-King?)

relhok

Omega
Tjejen fyller 30 om lite styvt tre månader och för en gångs skull tänkte jag vara ute i god tid med presentinköp.

Då jag är en glad amatör och har dålig koll på sånt här efterlyser jag lite hjälp, tips och förhoppningsvis glada tillrop:).
Jag skulle givetvis kunna gå in på C24 och klicka hem första bästa, men är rädd att gå på en nitlott.

Tanken är en Air-King 14000 eller 14000M med svart eller eventuellt silvrig tavla, utan siffror eller liknande. En DateJust 16200 på ostronarmband, även här svart eller silvrig utan siffror skulle också kunna fungera men de verkar vara värre att hitta i bra skick i förhållande till min budget som ligger på +- 25.000 riksdaler.

Då det är present till en hona kan det vara känsligt med begagnade grejer och jag är därför på jakt efter en fullset-klocka i bästa möjliga skick, så ny som möjligt och (helst) utan att göra allt för stort avtramp från budget.

Kanske har någon här en fin att sälja, eller kan bidra med tips på seriösa säljare och objekt.
Även tips om andra hyfsat eleganta klockor på 34-36mm som kan gått för mig förbi är givetvis av intresse men det är tydligen viktigt att det står Rolex på tavlan;).

20140504_1610251024x770_zps5e421441.jpg

(Bild hänsynslöst stulen från Internet)
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Air King eller Oyster Perpetual med eller utan datum låter som en ypperlig idé. De känns så pass självklara att det är svårt att komma på andra alternativ.
 

relhok

Omega
Om man ser till Air-King.