• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig lära mig om Tärnan - morfars första klocka

Hej! Jag är helt ny till Klocksnack och vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska lägga upp inlägg.

Det här är min morfars första klocka, en Tärnan från ca 1952. Jag skulle vilja lära mig så mycket så möjligt om både Tärnan som märke och om just denna modell. Någon som känner igen modellen och kan eventuella referensnummer eller liknade?

Det jag har snappat upp är att Tärnan i grunden är rebrandade Schweiziska klockor som importerades och såldes här i Sverige.
IMG_7804.jpeg


Lite kul kuriosa är att klockan kostade 90kr när den köptes 1952 :)
 

Kupad Hand

Panerai
Hej! Jag är helt ny till Klocksnack och vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska lägga upp inlägg.

Det här är min morfars första klocka, en Tärnan från ca 1952. Jag skulle vilja lära mig så mycket så möjligt om både Tärnan som märke och om just denna modell. Någon som känner igen modellen och kan eventuella referensnummer eller liknade?

Det jag har snappat upp är att Tärnan i grunden är rebrandade Schweiziska klockor som importerades och såldes här i Sverige.
IMG_7804.jpeg


Lite kul kuriosa är att klockan kostade 90kr när den köptes 1952 :)
Vet inte mycket om denna modell men här kan du läsa mer om denna o andra fåglar;
 
Topp