• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig tänka kring priser

Maxim

Cartier
Som några av er märkt är jag ute efter en Tudor Pelagos. Frågan är vad man ska betala. Och av vem man ska köpa. För mig som inte har så mycket pengar föredrar jag ett lågt pris över bra service, men någonstans kanske riskerna väger över priset och att man borde lägga någon tusenlapp till för att slippa chansa.

Vad är era tankar kring följande alternativ:
  • 31 000kr prutat hos Bergströms i Malmö
  • 26 000kr hos Uret.se 6-8v lev tid
  • 22 000kr hos en fransk återförsäljare på Chrono24 med alla flaggor och några stjärnor (Skick: 0 dvs ny klocka)
  • 21 000kr för en ett år begagnad från känd forummedlem.
Det står i valet kring de tre sista, och frågan är om det inte är värt 1000kr att köpa en helt ny på Chrono24, hur farligt kan det vara när allt verkar vara i sin ordning?
 

svesam

Rolex
Som några av er märkt är jag ute efter en Tudor Pelagos. Frågan är vad man ska betala. Och av vem man ska köpa. För mig som inte har så mycket pengar föredrar jag ett lågt pris över bra service, men någonstans kanske riskerna väger över priset och att man borde lägga någon tusenlapp till för att slippa chansa.

Vad är era tankar kring följande alternativ:
  • 31 000kr prutat hos Bergströms i Malmö
  • 26 000kr hos Uret.se 6-8v lev tid
  • 22 000kr hos en fransk återförsäljare på Chrono24 med alla flaggor och några stjärnor (Skick: 0 dvs ny klocka)
  • 21 000kr för en ett år begagnad från känd forummedlem.
Det står i valet kring de tre sista, och frågan är om det inte är värt 1000kr att köpa en helt ny på Chrono24, hur farligt kan det vara när allt verkar vara i sin ordning?

Jag skulle ha tagit alternativ 4.
Då får du dels känslan av att hämta din drömklocka (som du ändå kommer flippa om ett tag och behöver då inte göra sådan stor ekonomisk förlust på den ;)) dels lär du känna en forumbroder om du väljer f2f alternativ av affär vilket jag förespråkar.

Trevligt val av klocka för övrigt :)

Lycka till

/Daniel
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Är det en keeper som du velat klippa länge. Så skulle jag gå på AD. Skulle jag flippa, eller misstänka flipp så beg. Men är inte alla keepers i början?
 

demondave

Rolex
Nr 3. Ta ett lågprisflyg och hämta den på plats :)


Skickat från min Commodore 64

Det är ju faktiskt ett skönt sätt att göra affärer om inte budgeten är väldigt tight. Hitta en klocka som verkar rätt, och använda mellanskillnaden till AD-pris som resebudget. 9 kakor som i räkneexemplet här räcker faktiskt rätt långt.

Vill man så att säga hålla i likviditeten skulle jag köra på skickat från c24-handlaren om referenser finns. Känslan av helt nytt är värt en tusing i alla fall.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nr 3. Ta ett lågprisflyg och hämta den på plats :)


Skickat från min Commodore 64

Precis, semester och klocka. Perfekt!

Dessutom verkar det vara ett rimligt pris för en ny klocka. Känner du att du vill leva på gränsen så kan du alltid beställa från säljaren i Frankrike, borde gå bra! :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Flyg ner till Frankrike för ca tusenlappen och hämta klockan, skönt minne om inköpet och det landar på en bra prisnivå
 

Anfield

Panerai
alternativ 4

Skulle du Älska klockan Kan du ju sälja den och Köpa en helt ny sedan ( Om det är viktigt för dig )
Skulle du ångra dig blir äventyret inte så dyrt !
 

paradis

Audemars
Helt klart så hade jag valt,begagnad från känd forummedlem.Prova hur den är,trivs du inte med den,sälj ock du har inte förlorat så mycket...............;)
 

Maxim

Cartier
Nu har jag redan provat ut min Pelagos så vet hur den känns :)

Frågan är om man inte skulle ha en Sub istället!
 

Maxim

Cartier
Rätt säker på Pelagos, blir det flippardags finns det värre klockor att försöka sälja.

Shit vad många val man fick till köp, tack för all hjälp vänner!
 

Sputniq

Panerai
Jag köpte min från Italien utan problem, skulle rekommendera samma för dig. Alternativt flyga ner och hämta den :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vill säga köp beggad av forummedlem, men jag känner mig själv och skiljer det bara 1000:- för att få en helt ny hade jag nog gått på den.
 
Topp