• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka

116234 vs. 116233

  • 116234 (vitguld/stål)

    Röster: 79 71.8%
  • 116233 (gulguld/stål)

    Röster: 20 18.2%
  • Köp en klocka när du är klar med utbildningen istället

    Röster: 11 10.0%

  • Totala väljare
    110

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
En sån här ska du ha :)


IMG_1934.JPG

Mkt bra variant :),
eller en sån här:
20170331_084630.jpg
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Jag skrev lite slarvigt, sorry. :)
2-ton gulguld/stål DJ känns sådär skönt "jag blev rik på 80-talet", det gillar jag. :)
Roséguld känns mer Paradise Hotell.
Ja, visst andas det framgång! Plus alla flashbacks till 80-talsfilmer med tennisspelande yuppies i tighta vita tenniskläder som sportar sladdrig tvåton eller helguld. Sann 80-talsromantik! Min enda fundering är egentligen om det ser för blingigt ut med tanke på den ganska så markant polerade finishen sexsiffriga DJ har? Det är åtminstone första reaktionen jag fått i butik, men det kan ju vara belysningen också.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Ja, visst andas det framgång! Plus alla flashbacks till 80-talsfilmer med tennisspelande yuppies i tighta vita tenniskläder som sportar tvåton såklart. Sann 80-talsromantik! Min enda fundering är egentligen om det ser för blingigt ut med tanke på den ganska så markant polerade finishen sexsiffriga DJ har? Det är åtminstone första reaktionen jag fått i butik, men det kan ju vara belysningen också.

Det ska vara bling!:)
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Kör på en 116234. Vitguld/Stål är förbannat mycket trevligare än 2-ton. Släng in en diamant tavla så balanserar du upp för avsaknaden av guld ;)
Nu kör ju jag en 116200. Men tavlan är den samma.
IMG_4952.JPG
Fin klocka och cool tavla, men diamanter är inte jag. :) Om det blir vitguld/stål så blir det nästan helt säkert svart tavla först och tuxedo vartefter. "Slät ring vs. räfflad"-dilemmat vaknade till liv igen efter att ha sett bild på din och @Kejsaren 's DJs! För mig är DJ räfflad ring, men onekligen snyggt! Hmm...
 
Ja, visst andas det framgång! Plus alla flashbacks till 80-talsfilmer med tennisspelande yuppies i tighta vita tenniskläder som sportar sladdrig tvåton eller helguld. Sann 80-talsromantik! Min enda fundering är egentligen om det ser för blingigt ut med tanke på den ganska så markant polerade finishen sexsiffriga DJ har? Det är åtminstone första reaktionen jag fått i butik, men det kan ju vara belysningen också.
Kör! :D
IMG_1835.GIF
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
@yonsson absolut! Trådnamnet är väl lite missvisande i det avseendet.

Känns det som det är den du vill ha så då skall du ha den. Vi andra utgår bara från egna preferenser, ingen av klockorna du funderat på är fel val.
Tycker ändå det är kul att ventilera frågan (halva klockgrejen ju), och jag uppskattar verkligen alla inlägg! Vi får se hur det går, inte lagt dem jämnsides och testat än. Plus att det är ett par saker som ska klaffa innan jag lossar på lädret om jag ska hålla mig till plan. :)
 
Senast ändrad:

Challe

Omega
Är delvis part i målet. Jag kör tuxedo med slät ring. Trivs mkt bra.
Jag röstade på vg-ring, men tycker att du skall överväga slät ring. TT passar enligt mig bättre på andra modeller. Precis som du skriver är tuxedo idag inte möjligt att köpa nymonterad, tavlan finns endast som lös tavla. Ändrades under 2016.

Lite inspirationsbilder.
IMG_0050.JPG
IMG_0015.JPG
IMG_0008.JPG

Satan vad gott med leverpastejmacka!:smug:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Måste göra ganska många besvikna och en liten skara glada, men framförallt mig själv! Erbjöd 15% under list vilket AD till min förvånan accepterade (vilket den första inte gjorde), så då var vi helt plötsligt på gråhandlarnivå så jag kunde bara inte säga nej. :) Avvek ganska hårt från min plan, men fick besked om att jag gått vidare till intervju idag, så lite progress iaf. :) Fanns tyvärr inte inne i butik, men de skulle kolla leveranstid i morgon och återkomma!
TT?
 

UNO

Panerai
Roligaste tråden på K-S i närtid, det är inte var dag en ny TT Datejust sälj till en här i stålSumarinerbukten, befriande !
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
En liten uppdatering är väl på sin plats. Jag gick till min lokala AD och fick ett riktigt bra pris på TT DJ, så jag beställde en sent i april. Fick då besked att klockan skulle levereras i slutet av maj / början av juni. Tiden gick, och vi var i början / mitten av juni, när AD nu säger att klockan kanske kommer i juli/augusti, men att de inte kunde garantera en leveranstid. Tröttnade på beteendet och avbeställde därför... Kan eventuellt ha att göra med rabatten de gav mig och att de inte kände sig fullt bekväma med att sälja en klocka till det priset? Vem vet... Det hela har i alla fall fått mig att avvakta med klockköp tills vidare, och just nu lutar det åt att köpa något kul senare. En idé är Lange Saxonia Thin 37 mm. Lite annan prisklass, men väldigt "prisvärd" sett till vad det är (särskilt om man jmf med PP 5196G/J).
 
Senast ändrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
En liten uppdatering är väl på sin plats. Jag gick till min lokala AD och fick ett riktigt bra pris på TT DJ, så jag beställde en sent i april. Fick då besked att klockan skulle levereras i slutet av maj / början av juni. Tiden gick, och vi var i början / mitten av juni, när AD nu säger att klockan kanske kommer i juli/augusti, men att de inte kunde garantera en leveranstid. Tröttnade på beteendet och avbeställde därför... Kan eventuellt ha att göra med rabatten de gav mig och att de inte kände sig fullt bekväma med att sälja en klocka till det priset? Vem vet... Det hela har i alla fall fått mig att avvakta med klockköp tills vidare, och just nu lutar det åt att köpa något kul när utbildningen är klar. En idé är Lange Saxonia Thin 37 mm. Lite annan prisklass, men väldigt "prisvärd" sett till vad det är (särskilt om man jmf med PP 5196G/J). Lite kul att den är tysk också. Kom förövrigt in på utbildningen. :)
Tradigt men jakten fortsätter!
 
Topp