• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja dressklocka

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Piaget är nice men över budget, för visst snackar vi >100k? Ska kolla Breguet.
Jag kanske sköt förslag lite väl snabbt utan att kolla prisbilden på begagnatmarknaden. Piaget kanske är svårt... Här är en dressare: http://www.chrono24.se/piaget/altip...e-dial-service-05-2014full-set--id2789646.htm
2789646_xxl.jpg


Breguet Classique (om vi tänjer lite på budgeten): http://www.chrono24.se/breguet/classique-automatic-18k-solid-white-gold--id3653690.htm
3653690c.jpg
 

BCKSTRM

Rolex

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inte aqua terra :eek:
Du får en riktigt mysig ny datejust på jubilee väl innanför budgeten, är det helt ointressant? Denna ligger på chrono för 47k:
3158684f_xxl.jpg
 

Sond

Patek
JLC känns som helt rätt för dig. Trots polering och runda bandhorn. Tycker självcUltra this moon är extremt fin. Det blir så mycket mer liv(och rörelse) i den jämfört med Master Ultrathin Small Second. Men vill man ha superclean eller inte gillar månfas går man såklart på den senare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker som nya andra att JLC har många fina modeller. Jag gillar dressare med komplikationer, typ Master control calender. Lite över budget kanske, men borde vara prutmån.

Grattis till giftermål och jobb förresten :).
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Har du övervägt vintage? Finns en hel del fina Omegor som uppfyller många av bockarna. Annars är det bara att vraka bland JLC som många säger :)
 

Brogren

Cartier
Det hade jag nog inte klarat av ;) Har mailat till fabriken som gör Christopher Ward. Tänker att kvalitén isf borde bli ok, men kanske är dumt att chansa...
Andrahandsvärdet på din egendesignade klocka är nog inte lika bra som en modifierad JLC.

Vem har sagt att du ska borsta själv? Lämna in den till någon urmakare som kan borsta åt dig eller kanske någon av våra kunniga här på forumet.
 

BCKSTRM

Rolex
Andrahandsvärdet på din egendesignade klocka är nog inte lika bra som en modifierad JLC.

Vem har sagt att du ska borsta själv? Lämna in den till någon urmakare som kan borsta åt dig eller kanske någon av våra kunniga här på forumet.
Nej värdet på den är såklart nära noll men en sådan skulle jag aldrig heller sälja. Det lutar kanske mot en JLC i dagsläget men borstar nog inte ;)
 
Nog får man väl hoppas att han har budgeterat för ring också. Om jag hade kikat på present till mig själv och sen köpt ring för det som blev kvar hade det nog inte blivit så populärt hos chefen :angel:
 

BCKSTRM

Rolex
Nog får man väl hoppas att han har budgeterat för ring också. Om jag hade kikat på present till mig själv och sen köpt ring för det som blev kvar hade det nog inte blivit så populärt hos chefen :angel:
Haha tänkte precis detsamma. Du kan vara lugn. Den "stora" ringen köptes inför frieriet, och diamanterna samt guldet för de kommande två alliansringarna (hon ska ha båda) är inköpt. Funderar för visso på att uppgradera förlovningsringen med en större sten men inget påverkas av min klocka ;)
 
Topp