• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja klocka!

Vilken av dessa ska man köpa?


  • Totala väljare
    62

Norra

Panerai
Hehe, personliga dåliga erfarenheter bara

Testa exp2 40mm, 16570. Grym klocka och allsidig!

Har man bara en klocka så skulle det vara den
image.jpg

Det är nog ringen jag inte tycker om... å andra sidan hade den varit jävligt ful med en svart ring.
 

Sputniq

Panerai
Skulle också försökt att söka mig utanför Rolex. Vad är din budget? Jaeger har väldigt mycket roligt, likaså Zenith har någon kronograf som är överjävligt snygg och som någon nämnde så är IWC Aquatimer riktigt schyssta.
 

Norra

Panerai
Skulle också försökt att söka mig utanför Rolex. Vad är din budget? Jaeger har väldigt mycket roligt, likaså Zenith har någon kronograf som är överjävligt snygg och som någon nämnde så är IWC Aquatimer riktigt schyssta.
Runt 40k fast gillar ej zenith :s håller med om att rolex och omega är för vanligt...en jaeger är inte out of reach eller helt dum
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Röstade på något annat.

Leta runt lite och tratta ner ditt behov lite. Nu spretar du så mycket att du knappast verkar köpmogen! ;)

Å andra sidan har du ju bara listat säkra kort, så du lär ju knappast sitta med svarte Petter vad du än köper... :)
 

JayJay

Rolex
Den i min värld hetaste kandidaten i din priskategori finns inte med på listan... IWC 3239. En fantastisk klocka.
 

Norra

Panerai
Röstade på något annat.

Leta runt lite och tratta ner ditt behov lite. Nu spretar du så mycket att du knappast verkar köpmogen! ;)

Å andra sidan har du ju bara listat säkra kort, så du lär ju knappast sitta med svarte Petter vad du än köper... :)

Haha vill ha allt på min lista men har bara råd med 1 åt gången...
Nä men köper jag något, vill jag helst ha klassiskt och/eller tidlöst. Då vet jag att det är ett, som du säger, säkert kort.
 

ocarra

Breitling
Den i min värld hetaste kandidaten i din priskategori finns inte med på listan... IWC 3239. En fantastisk klocka.


Håller men men för att vara petig - föreslog den tidigare :) ...

Storleken är modern men diskret, finish/kvalitetskänslan är mkt mkt hög, sportig och elegant. Ungdomlig, passar din ålder. Gerald genta-inspirerad design. Snygg.

Enda nedsidan: ganska dyr klocka givet inte huserar in house-verk från iwc. Det har varit enda skälet jag själv inte köpt den.

u2ydy7an.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JayJay

Rolex
Hmm...eller en constellation med 8500 kanske? :) Vill så gärna ha in-house....
Absolut en jättefin klocka. Ingen personlig favorit dock men om den "talar till dig" så kör. Förstår hur du känner kring in-house men det är på många sätt överskattat. ETA 2892 är trots allt ett riktigt riktigt bra urverk.
 

Norra

Panerai
Håller men men för att vara petig - föreslog den tidigare :) ...

Storleken är modern men diskret, finish/kvalitetskänslan är mkt mkt hög, sportig och elegant. Ungdomlig, passar din ålder. Gerald genta-inspirerad design. Snygg.

Enda nedsidan: ganska dyr klocka givet inte huserar in house-verk från iwc. Det har varit enda skälet jag själv inte köpt den.

u2ydy7an.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Absolut en jättefin klocka. Ingen personlig favorit dock men om den "talar till dig" så kör. Förstår hur du känner kring in-house men det är på många sätt överskattat. ETA 2892 är trots allt ett riktigt riktigt bra urverk.

IWCn är riktigt snygg och säkert pålitlig, ETA är bra och pålitligt, men på nymans kostar den över 50. Betalar jag runt 40+ är väl inhouse inte för mycket begärt om ni fattar vad jag menar. (vet ej om jag vågar köpa beg, om inte på något ställe som typ Luxury Watches i Stockholm)
 

Norra

Panerai
Antar att begagnat är något du är öppen för? :)

Det beror på. Jag gillar inte idén av att någon tröttnat på sin klocka och vill bli av med den. Men när det t. ex gäller subbarna innan keramisk bezel (speciellt 14060 med/utan cosc eller 16610), eller explorern innan den blev 39mm, sure.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
GMT då? Mångsidig, du kan variera inserts och länkar en hel del.

Av dom du listat så gillar jag typ alla, men Explorer 1 eller AT Skyfall är riktigt snygga.
 

Norra

Panerai
GMT då? Mångsidig, du kan variera inserts och länkar en hel del.

Av dom du listat så gillar jag typ alla, men Explorer 1 eller AT Skyfall är riktigt snygga.

En sub är mer diskret. Snyggare ring och mindre visare, och finns även utan datum.
Explorer 1 är väl ännu mer diskret än en 14060 i och med att den är mindre, och går även att jämföra med en AT Skyfall eller vilken mid-size som helst.
 

Norra

Panerai
Oyster Perpetual 116034 finns med 3-6-9-tavla precis som Explorer och har räfflad ring :)
Tycker dock inte räfflad ring gör sig med den tavlan.

rolex_093.jpg

Kör hellre smooth bezel. Men är inte den med svarta urtavlan konstig i lysmassan? Ser typ rosa/blå ut i olika sidor, även i Rolex' egna sajt.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Köp en 14060M, eller en 114270 och behåll den du väljer resten av livet. Båda går att hitta oanvända och eftersom de är modeller som har ersatts, men med moderna verk, så har du två vintage classics to be, som kommer att kunna servas under många år framåt.

A
 

Norra

Panerai
Köp en 14060M, eller en 114270 och behåll den du väljer resten av livet. Båda går att hitta oanvända och eftersom de är modeller som har ersatts, men med moderna verk, så har du två vintage classics to be, som kommer att kunna servas under många år framåt.

A
Något bra ställe i Stockholm?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig en 114270 på jubilee....wow
Går inte, så vitt jag vet. Finns inga länkar och ändlänkar som passar. Den tidigare ref 14270, dock.

finger_sm.jpg


jubileeAndSuit3_sm.jpg


Skulle gärna bli motbevisad om 114270. Tar gärna en med den moderna jubilelänken. Min ovan har en länk från en äldre Datejust. Funkar utmärkt eftersom dessa två modeller har samma mellanboett.

A
 
Topp