• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja klocka!

Vilken av dessa ska man köpa?


  • Totala väljare
    62

Norra

Panerai
AT skyfall säger jag. Förälskad i min och tycker det är en bra allroundare. Oavsett vilken klocka du väljer skulle jag inte vara orolig för begagnat. Läs på mycket om modellen och fråga på forumet.
Jag köpte min AT till nästan halva priset, ca 2 mån gammal.

Jag är bara rädd för att tröttna på den blåa tavlan, gillar oftast inte blå tavlor..planet ocean är svart....
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Jag är bara rädd för att tröttna på den blåa tavlan, gillar oftast inte blå tavlor..planet ocean är svart....
Vad gäller färgen kan jag inte avgöra för dig :)
Dock är inte tavlan slät utan har ett lite räfflat mönster vilket ger ett skönt skiftande i olika ljus.
Jag gissar att övriga tavlor i grått och vitt har samma effekter pga mönstringen...
 

Norra

Panerai
Vad gäller färgen kan jag inte avgöra för dig :)
Dock är inte tavlan slät utan har ett lite räfflat mönster vilket ger ett skönt skiftande i olika ljus.
Jag gissar att övriga tavlor i grått och vitt har samma effekter pga mönstringen...

Tror alla AT har samma mönster på urtavlan, olika färger bara. Köper jag AT blir det en svart.
 

Icaras

Rolex
Sub känns ju egentligen ganska trist, precis som SMP mfl. Ska du sälja dina gamla vintage ur för att finansiera köpet? :)
Jaeger hade nog varit skoj, speciellt reverso duo. Men känns kanske lite för mycket "dress" och för lite "beater"?

Lättast blir väl att följa med någon vänlig själ från forumet in på tex Rob eller annan AD för att klämma. Blir ju aldrig samma uppfattning om klockan genom att surfa bilder :)
 

Norra

Panerai
Sub känns ju egentligen ganska trist, precis som SMP mfl. Ska du sälja dina gamla vintage ur för att finansiera köpet? :)
Jaeger hade nog varit skoj, speciellt reverso duo. Men känns kanske lite för mycket "dress" och för lite "beater"?

Lättast blir väl att följa med någon vänlig själ från forumet in på tex Rob eller annan AD för att klämma. Blir ju aldrig samma uppfattning om klockan genom att surfa bilder :)

Dressig eller beater spelar egentligen ingen roll, vill liksom ha min första "up-market"-klocka, och då en som jag gillar för max runt 40, och då helst med inhouse om den kostar 35-45 :)

Vem följer med mig och klämmer på klockor då? :D :happyhappy:
 

Norra

Panerai
Sub känns ju egentligen ganska trist, precis som SMP mfl. Ska du sälja dina gamla vintage ur för att finansiera köpet? :)
Jaeger hade nog varit skoj, speciellt reverso duo. Men känns kanske lite för mycket "dress" och för lite "beater"?

Lättast blir väl att följa med någon vänlig själ från forumet in på tex Rob eller annan AD för att klämma. Blir ju aldrig samma uppfattning om klockan genom att surfa bilder :)

Och nej jag säljer förresten ingen, gillar gamla omegan och certinan är en bra beater (automat datum 100m sekundvisare modern storlek länk) så jag kan köpa allt från den mest minimalistiska klocka till en 600 meters dykare på 42mm.. :):)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Om din budget är max 40k. Du kan få en Classique för runt 20k, då kan du lägga pengar på en till "bra" klocka. Höj budgeten med ca 5k så kan du köpa en Exp 1 också! Två riktigt bra klockor.
 
Topp