• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller med krämbulle har man en AP och en PP så kan man ju inte inte äga en VC :) och därför behöver du en kronograf men då måste du ha overseas med guillochetavla......
image.jpg

På så sätt har du nu köpt dig tre dyra ur att hålla igång på grund av service som kostar en smärre DJ varje gång det ska till :)
 

CLT

Rolex
150k är sjukt svårt. Kan inte komma på något som kittlar. Men kan du inte köpa dig två klockor för dom pengarna?

Tänker TT Sub-C och stålis Daytona.
En snygg beater och en kronograf.

Där hade jag lagt mina pengar om jag satt på dom två som är givna för dig.
 

JesperO

Rolex
Som komplement till de två dussindinkorna ;-) hade jag kikat på GO calendar week (klart coolaste och mest meningsfulla komplikation som finns), någon JLC (fräsig åttadagarsreservo . någon master serien, Deep sea vintage), eller någon BP.
VC är ju fina, inget snack, men för lika de andra två... Rolex är ju tyvärr bara...tråkigt i detta sammanhang.
Lycka till, ganska trevligt dilemma du har på halsen!
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
En bild säger mer än tusen ord, perfekt beater. Tål allt jag ger mig i färd med.

ImageUploadedByTapatalk1420485304.955990.jpg

Förlåt för trådkapning, men hur tålig är en ROO som beater? Sitter det samma urverk i RO och ROO? Som jag har förstått det så är urverket i RO relativt känsligt jämfört med urverket i exempelvis en 116610.

Prövade en när jag jag var i London över nyår, riktigt grym pjäs :)

image.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Är det punkt slut sen alltså? Jag som hoppades att din fäbless för grymma titanklockor skulle leda till en paketöppning av en Richard mille så småningom:)

Vad brukar du annars återkomma till i ditt flippande? Tänker att svaret på gåtan borde finnas i din historik, snarare än i nåt nytt och oprövat.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
En VC OS (chrono för den konservative, eller dual timen om du vill sticka ut och dessutom ha en - i mitt tycke - mer användbar komplikation) med grå tavla och titan/stål. På länk gvs. Men komplettera med det grå crocot och gummibandet.

Så. Trippeln är klar. ;)

Mysbilder från nätet:



9ce26d1ac1407c1d0219b72ac29656f6.jpg

82ce815eff31c92d06fa5bd5817dbfa5.jpg

0fb4afabe50a1007c53c8c23cb76cf32.jpg

f26b23ca1473cdfc7d080433987c1af8.jpg

97cd7ee7fd9033f032cfb48ae3d61fc5.jpg

bbfce94ebcf585693c77dc974ea86af6.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Är det punkt slut sen alltså? Jag som hoppades att din fäbless för grymma titanklockor skulle leda till en paketöppning av en Richard mille så småningom:)

Vad brukar du annars återkomma till i ditt flippande? Tänker att svaret på gåtan borde finnas i din historik, snarare än i nåt nytt och oprövat.


Skulle älska att plocka ut en RM, men prislappen är lite väl saftig.

Har återkommit till Daytona 4-5 ggr, men vet inte om det är rätt väg.
Ääääälskar titan, så visst har olika Ti Pannor lockat bla.

Får se
Känns just nu som om en lite mer "ovanlig" tillverkare lockar.. Breguet, GO eller kanske tom Cartier.. ös på med förslag
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
En VC OS (chrono för den konservative, eller dual timen om du vill sticka ut och dessutom ha en - i mitt tycke - mer användbar komplikation) med grå tavla och titan/stål. På länk gvs. Men komplettera med det grå crocot och gummibandet.

Så. Trippeln är klar. ;)

Mysbilder från nätet:



9ce26d1ac1407c1d0219b72ac29656f6.jpg

82ce815eff31c92d06fa5bd5817dbfa5.jpg

0fb4afabe50a1007c53c8c23cb76cf32.jpg

f26b23ca1473cdfc7d080433987c1af8.jpg

97cd7ee7fd9033f032cfb48ae3d61fc5.jpg

bbfce94ebcf585693c77dc974ea86af6.jpg


SS/Ti versionerna är ruggigt heta
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
VC os chrono med vit tavla. Kör trojkan och nåt som bryter helt mot APn.

Eller dual time kom jag ju på nu. GMT ftw
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilken tragisk mening du startar posten med Chrisse!:(
Tror ändå att du startar klockjakten över lite tid!:)

Kanske en dubbel röd SD Vintage!
 
Topp