• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

Miami

Rolex
2-Faktor
Vet inte om det går inom budget och ålder
Men platinum DD skulle göra sig bra med övriga 2
Eller är det för mycket dress? Känns som ett ganska diskret alternativ
Vitguld borde väl def gå inom budget
 

M021

Rolex
2-Faktor
Fram tills budgeten tänkte jag mig ange 116619lb, men 150 ligger väl lite i underkant, kanske inte omöjligt! Stilig klocka med en rejäl tyngd som ger "kontorsbeater" en ny innebörd.

Lycka till!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Med risk att bli kölhalad, men lär inte bli någon DD innan jag fyllt 60 här :)

Kör du DD i platina kan du komma undan med att du är rappare/gangster ;)

8grDwqJ.jpg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Det är ju coolt att ha trippeln VC AP PP så VC alternativet låter bra!

Men ska du köpa din sista klocka så kan det väl vara kul med en rolex? Om vill man upp i pengar så tycker jag du kan köra på en i ädelmetall, helguld. Typ en 116618LN:)

Lånad bild från mitavi400 på TTT
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    72.8 KB · Visningar: 145

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Finns två klockor som varit kärlek vid första ögonkastet för mig.

Daytona i rosé och Sub i vitguld. Så röstar för någon av dessa.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
En smurf som sagt tidigare, porr.. Eller en keramisk panna, passar dig riktigt bra. Kanske lite tråkigt med svarta divern redan. Eller bara en klocka du flippar varannan månad och köper något nytt.. :angel:
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Angenämt problem!
Med tanke på de andra två så vore det ganska självklart med en Vacheron för att fullborda den perfekta trekanten.
Overseas är så djäkla läcker men det jag har svårt för med chronon är de nersjunkna datumhjulen. Känns inte riktigt värdigt en sådan klocka..
Men det är ju bara jag förstås.

Du har inte funderat på den mindre Overseas med bara tre visare? Den med grå urtavla.
Men då missar du en chrono i samlingen förstås.

Om du inte redan hade en AP i samlingen så skulle jag självklart ha svarat AP 15202 även fast det hade inneburit några kronor till.

Mitt råd är: följ ditt hjärta :)

Edit: bild på VC med tre visare.
image.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Angenämt problem!
Med tanke på de andra två så vore det ganska självklart med en Vacheron för att fullborda den perfekta trekanten.
Overseas är så djäkla läcker men det jag har svårt för med chronon är de nersjunkna datumhjulen. Känns inte riktigt värdigt en sådan klocka..
Men det är ju bara jag förstås.

Du har inte funderat på den mindre Overseas med bara tre visare? Den med grå urtavla.
Men då missar du en chrono i samlingen förstås.

Om du inte redan hade en AP i samlingen så skulle jag självklart ha svarat AP 15202 även fast det hade inneburit några kronor till.

Mitt råd är: följ ditt hjärta :)

Den enklare VC'n (3 visare) har trälig datumplacering, gillar chronons feta datum i mitten.

Gällande att följa sitt hjärta så har jag flippar sönder det... hoppas tre goa klockor skall hjälpa att reparera det :)
 

watchdreamer

Panerai
Angenäma "problem" min herre....

Själv hade jag valt en helguldare GMT eller SUB, kan inte bli fel liksom :) överst på den listan torde vara 116718 för min egen del.

Dessvärre ingen kärlek till VC Overseas, själv vart på väg dit flera gånger men blir helt enkelt inte kompis med länken eller fältkorset på boetten, dessutom tycker jag den upplevs lite väl stor. Om det skulle bli en VC så föredrar jag den på läder!

Araben är heller inte fel, magisk klocka enligt mig!!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag har ju lite annorlunda smak så jag hade troligen letat efter (alla bilder är helt utan skam i kroppen stulna från google).:
Något ur LUC-serien och kanske en regulateur gmt?
18b7f6fe4776bf4efdc57a1ec3954626.jpg


Eller en FP Journe Chronometer. Kanske för dressat för dig.
165c2656dfb8aa7b3fe7a558a2218729.jpg


Eller varför inte något från Arnold & Son?
Deras TBR är cool
7c59e72f3ce155efb13ce059bba2b964.jpg


Pierre Kunz har en månfas (såg att du redan haft och flippat denna komplikation) som är jäkligt läcker.
cced547b220ec9842ed8cd63692f30bf.jpg


Jaquet Droz grande seconde är även den ganska smutt.
1e396f4f8ab3df64336e710013ded18f.jpg
 

R0B

Panerai
Gillar du gulguld? Isf är mitt förslag (som några redan skrivit) sub eller gmt 116618 el 116718. Kul med tre olika färger i klocklådan!
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Med risk för att kliva både i månfas-fällan och alldeles för dress säger jag jlc master perpetuell calender.
Vem behöver inte en evighetskalender? ;)

Försöker bifoga bild, men verkar inte funka just nu...
 
Topp