• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
image.jpg

Sådär ja
 

frere

Audemars
2-Faktor
Skulle älska att plocka ut en RM, men prislappen är lite väl saftig.

Har återkommit till Daytona 4-5 ggr, men vet inte om det är rätt väg.
Ääääälskar titan, så visst har olika Ti Pannor lockat bla.

Får se
Känns just nu som om en lite mer "ovanlig" tillverkare lockar.. Breguet, GO eller kanske tom Cartier.. ös på med förslag
Min röst faller nog på vitguldsdaytonan isf. Den är rund, har normala bandhorn, är diskret och hållkäften på samma gång. Finns väl en schyst panda också? Alla behöver en pandachrono.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Just vitguldarn med "slate" dial är nog den härligaste klockan jag provat, gav stort habegär.
Bilder gör den inte rättvisa.. irl är den sjuk

17232_16727_DSC_5117.jpg

Kör på den. Riktigt snygg. Tycker du behöver en Rolex som komplement till övriga.

Personligen tror jag att jag inom något år bara kommer att ha just Rolex i samlingen :)
 
En till Patek kanske?
5980/5990 mån tro?
Resterande kanske du anser är lite väl dressade, men om vi ska gå på att det är en kronograf, vilket du inte har så skulle jag gå på Patek eller VC, inte AP.
Linde Werdelin är rätt balla, ganska sportiga.
Spidospeed är rätt tuff!
Finns i svart DLC, Titan och Roséguld. Har provat lite olika av deras modeller, och de sitter förvånandsvärt bra på handleden!

linde-werdelin-spidospeed-watches-0.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
En till Patek kanske?
5980/5990 mån tro?
Resterande kanske du anser är lite väl dressade, men om vi ska gå på att det är en kronograf, vilket du inte har så skulle jag gå på Patek eller VC, inte AP.
Linde Werdelin är rätt balla, ganska sportiga.
Spidospeed är rätt tuff!
Finns i svart DLC, Titan och Roséguld. Har provat lite olika av deras modeller, och de sitter förvånandsvärt bra på handleden!

linde-werdelin-spidospeed-watches-0.jpg

Har en LW som ligger inlåst pga att den sitter sjukt illa på min handled :)

ImageUploadedByTapatalk1420543989.638155.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
VC är grym och skulle vara en grym trippel. Tror dock du skulle behöva en valfri rolex eller BP FF för att känna dig nöjd närmsta tjugo åren.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kommer inte med något tips i den här frågan eftersom det lätt blir fel.
Är det inte att sätta stor press på dig själv med att hoppas den här blir din sista?
Tänker på att du köpt/sålt rätt mycket klockor under din karriär, och redan provat mycket olika.
Är det ingen du ångrar du sålt, och skulle vilja komma tillbaka till?

Lycka till!:)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kommer inte med något tips i den här frågan eftersom det lätt blir fel.
Är det inte att sätta stor press på dig själv med att hoppas den här blir din sista?
Tänker på att du köpt/sålt rätt mycket klockor under din karriär, och redan provat mycket olika.
Är det ingen du ångrar du sålt, och skulle vilja komma tillbaka till?

Lycka till!:)

Gillar ju 116515.

Det här med press och sista, får ha i åtanke hur jag blivit adlad... även om jag har ambitionen att bli fast vid en slutgiltig trio som jag snurrar på, är jag inte stoltare än att jag gärna äter upp denna trådstart senare i år ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Just vitguldarn med "slate" dial är nog den härligaste klockan jag provat, gav stort habegär.
Bilder gör den inte rättvisa.. irl är den sjuk

17232_16727_DSC_5117.jpg

En gul eller rosé skulle ju komplettera de andra bäst men känner du ett sånt sug efter denna så kööör bara. Vad listar den förresten? För mycket antagligen...
 

F-L-P

Panerai
Skulle vilja säga att en panerai crono skulle komplettera bra estetiskt. Typ den daviden hade, brun sandwich osv men känns som om den inte riktigt hör hemma i den lådan..

vc eller beurget är ju skulle göra en riktigt fin varumärkes trio men inget som tilltalar mig rent estetiskt.

Skulle nog gått på en GO crono. Eller skita i crono och gå på någon av deras asymmetriska eller en JLC reverso.
 
M

Malm

Guest
Det kanske är lite väl dressat, men du får nog en ny JLC ultra thin perpetual calendar för den pengen. En evighetskalender är ju rätt coolt:)
Stulen bild:
Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-2.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Angenäma och sköna problem du har Mr Chrisse :D! Du måste ha något Macho, något i helguld känns klockers. Så jag röstar för någon av dessa 3 klockor, är man en glajdare från Götet så måste man se ut så också ;) .

116515LN.
1366x768_rolex-oyster-perpetual-professional-cosmograph-daytona-116515ln-.jpg


Den med vit tavla är inte så tokig heller.
d0159403_12401965.jpg


116718LN.
4.jpg


Sist men inte minst en 116618LB/LN.
116618-212-7.jpg


Visar det sig att det är lite för mycket bling och du fegar ut :D , så har du ju alltid denna GMT TT .
RX116713GMTCER-03.jpg


Lycka till med köpet av ny klocka...
 

Nicklas H

Cartier
Likt en kontaktannons formuleras sällan att det sökes någon att bara strula runt med. Finns ju såklart den typen av sökes med, men då detta är ett seriöst forum och nu avses att införskaffa sista livskamraten förväntar jag mig seriös ton och seriösa förslag.

Det finns ju såklart vissa kriterier, allt från pris, användbarhet och hur den passar in med övriga familjemedlemmar.

Då ekonomi är en stor del i varje familjs liv, börjar vi i den ändan. Det finns ett tak, siktar på max 150'. Inte 150' listpris, förväntar mig att antingen handla med viss rabatt alternativt bättre begagnat.

Vintage, onej... den risken är oerhört minimal, är helt enkelt inte min kopp te.

Användbarhet. Här bör beaktas hur övriga familjen ser ut, tror jag glömde nämna att det skall bli en trippel när allt är färdigt.
Redan idag finns första klockan på plats, en AP Diver, svart som synden.
Klocka nummer två kommer plockas från Rob E i vår, en PP Nautilus 5712.

I dessa två redan spikade ur har vi alltså en robust dykare och en smärt fin sport/dressare. Mer än så dressat kommer jag aldrig att behöva. Har ju även betat av månfasen som är oerhört viktigt i varje familj.

Tredje klockan då, vi har snackat ekonomi och lite i vilket sällskap den skall vara.
Då kan vi fundera, kommer det krävas en Kronograf, GMT el dylikt?!
Själva funktionerna kommer inte vara högsta prio vad gäller mitt val.

Men ska vi se lite vilka klockor som finns i strålkastarljuset för att ge en hint om hur jag funderar.

Kronograf är följande intressanta:
VC Overseas krono, helst på länk, VC har sjukt porriga länkar (porr kan även va viktigt i ett livslångt förhållande) Det som talar mkt till VC's fördel är att det vore fint att roterar på AP, PP och VC.
Daytona 116515ln alt 116509, chokladen har jag haft innan och gillar skarpt, skulle tillföra lite färg iom Roré-guldet. Vitguldarn med grå "slate" dial är så vacker mina ögon tåras.

GMT har jag inte så många idéer ännu, men en 1675 i sjukt bra skick skulle va nått, blir det dessutom pengar över.

Ska dessutom nämna att jag gillar 116613ln, men osäker på om den passar in.

Men låt nu fantasin och idéerna flöda, men bejaka gärna mina initiala tankar.

Lite bilder på de klockor som nämnts.

Finns
ImageUploadedByTapatalk1420478601.170563.jpg


Kommer
ImageUploadedByTapatalk1420478613.730015.jpg


Prospekt (OBS flesta bilder lånade på nätet)
ImageUploadedByTapatalk1420478812.963379.jpg

ImageUploadedByTapatalk1420478820.532892.jpg

ImageUploadedByTapatalk1420478828.605892.jpg

ImageUploadedByTapatalk1420478873.794525.jpg

ImageUploadedByTapatalk1420478918.362452.jpg
Kanske en Breguet xxi modell 3810BR929ZU
image.jpg
 
Topp