• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

n1tro

Panerai
Det känns lite som att du redan börjat gro en idé, en tanke, vid att ha de tre heliga. Jag tror och skulle nästan kunna betta om att det slutar upp med en VC Overseas Chrono :). Och det är mitt tips!
 

zamboni

Omega
Med risk för att svära i kyrkan, men jag har lite svårt för VC och dess formspråk. Det är något som inte riktigt klickar med vridringen och utseende på länken, inte min kopp te men har å andra sidan inte klämt på någon så kanske inte insett storheten än.

Jag lägger därför min röst på en smurf eller 116509. Kommer bli en fantastisk trio oavsett vad du väljer.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vet att du vill prova.. :)
6-jpg.58688
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jäkligt trevligt problem du dras med. :D
Jag är rätt säker på några av dessa redan har nämnts men JLC med valfri komplikation typ calender. 116718LN eller 116515LN borde rymmas i din budget. Annars är VC:n riktigt fin!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet att du inte är så mycket för dressiga klockor, men ska man "bara" ha tre, så borde en av dessa ändå vara lite mer dressat med ljus tavla imho. En Memovox går loss på under 80 ny och då har du lekpengar kvar till en tråksub eller dylikt när/om du blir rastlös.

20578-1.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vet att du inte är så mycket för dressigt klockor, men ska man "bara" ha tre, så borde en av dessa ändå vara lite mer dressat med ljus tavla imho. En Memovox går loss på under 80 ny och då har du lekpengar kvar till en tråksub eller dylikt när/om du blir rastlös.

20578-1.jpg

Denna på länk, om den inte blir för slät då hade vart fint
Riktigt snygg
 

chff

Cartier
VC OS, 116515LN chocolate eller 116509 panda.
F.ö ett mycket härligt problem :). Lycka till med sökandet, må du finna den rätta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Älskar den på bild men inte lika mycket i verkligheten. När man väntar ett år så byggs det upp en förväntan som är svår att leva upp till. Har under tiden blivit en STOR Rolex älskare. Så får se hur det blir med den "älskade" Pateken :)
Seeeegt. Tror det finns en risk i att leta efter den perfekta klockan då det blir omöjligt för en klocka att leva upp till förväntningarna. Är den dessutom riktigt dyr, så kan man ju börja störa sig på minsta grej.

Har exempelvis hört att aquanauten ska rassla rätt högt från rotorn. Säkert ruggigt störande om man inte är beredd på det innan man köper klockan. Ännu svårare blir det ju då man sällan ser dessa IRL. Som att köpa en Ducati 1098 och sedan märka att den har torrkoppling. :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Seeeegt. Tror det finns en risk i att leta efter den perfekta klockan då det blir omöjligt för en klocka att leva upp till förväntningarna. Är den dessutom riktigt dyr, så kan man ju börja störa sig på minsta grej.

Har exempelvis hört att aquanauten ska rassla rätt högt från rotorn. Säkert ruggigt störande om man inte är beredd på det innan man köper klockan. Ännu svårare blir det ju då man slöjan ser dessa IRL. Som att köpa en Ducati 1098 och sedan märka att den har torrkoppling. :)

5711 har samma verk som 5167 så den låter på samma sätt. Stör mig inte på det iaf :)

Tror bara att det är omöjligt att leva upp till de förväntningar jag har byggt upp.
 

tobmagn

Breitling
IW390402, Inhouse och bärs om något lite mindre än vad åtminstone jag trodde med sina 42mm. Provade en för ett par veckorsedan och blev blixtförälskad. Går nog att hitta nästan ny för ca150k.
newiwcportclas.JPG
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
IW390402, Inhouse och bärs om något lite mindre än vad åtminstone jag trodde med sina 42mm. Provade en för ett par veckorsedan och blev blixtförälskad. Går nog att hitta nästan ny för ca150k.
newiwcportclas.JPG

Skitfin, men om jag inte minns fel ganska tjock.
Har lite speciella känslor för IWC, önskar bara de gjorde lite nättare klockor
 
Topp