Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig välja "rätt" vintage Omega

Diskussion i 'Diskussion' startad av 18fullmakt, 16 juni 2013.

1. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Har kollat ett tag på vintage Omegaklockor. En klocka som ständigt dyker upp är den så kallade "PiePan"-modellen. Jag är primärt intresserad i någon guldklocka och har en budget på max 10 000 kr, men är det verkligen en WOW-faktor på klockan så kan jag sträcka mig upp till 15 000 kr.

Det jag i synnerhet oroar mig över är priserna och behöver er rådgivning om vilka av följande klockor som är "bra" köp, trots "By now".

Klockor jag överväger att köpa redan nu är följande och är även klockor i den stilen som ni gärna annars får tipsa om:

http://www.ebay.com/itm/390608429703?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
    http://www.ebay.com/itm/281107797162?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
    http://www.ebay.com/itm/281107247724?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

En klocka som jag blev riktigt sugen på och som inte alls följer samma stil är den här, vad säger ni om den?
    http://www.ebay.com/itm/271218325016?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    En Connie är ju snygg, även om den du länkat till ser ganska polerad ut.

3. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Vad menar du med att den ser polerad ut?

4. Skulle inte köpa någon av klockorna du länkar till på E-Bay, sätt ut en annons på K&S här först och se om det nappar...

Ariste gillar detta.
  5. theargonaut

Från:
    Sthlm
  6. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Helvete ok. Då får jag försöka bli behörig på köp och sälj... Typiskt att jag missade en auktion på Kaplans i Stockholm.

PM:a mig om någon är intresserad att sälja.

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vad jag har förstått så är det en hel vetenskap att hitta korrekta conniesar.

8. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Ja det verkar minst sagt vara en djungel, hittar Connies från 6 000 - 30 000 kr... Och många däremellan ser man inte ens skillnaden på.

9. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Vad tycker ni om Breitlingen jag länkade? http://www.ebay.com/itm/271218325016?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Egentligen är den inte så mycket i min stil, alltså jag tycker den är snygg men med håriga armar vet jag av erfarenhet att det kan bli lite obekvämt med stållänk, det jag dessutom gillar med den är att den inte är så stor i diameter (38 mm), tycker den där typen av klockor annars brukar vara så enorma...

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  11. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Hade en liknande quartzare ett tag, med fighterlänken som jag tycker är coolare, och den kändes helt ok, men jag tycker många kronografer med blir väldigt höga, framförallt om de är så pass små som 38 mm. En kvartzkronograf känns inte heller så spännande, och priset på den du länkade till var väl inte fantastiskt bra.

12. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

13. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Snygg! Ok. Då skippar jag även den från Ebay...

14. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Du ska absolut inte skippa den bara för att jag skriver... men för dryga 10k, skulle köpa något annat. Bara mina 2 ören...

15. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Förslag på en klocka i stil med vintage Omega?

16. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Mycket säkert. Bra att ha o göra med.
    Kolla även in Bukowskis market. Det dyker upp fina klockor ofta. Tänk bara på att kaplans och Bukowskis tar 20% i provision utöver det klubbade priset!

17. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Datejust som ligger hær på KoS, underskøterskan sæljer den!

18. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Oj, det känns som det finns hur många som helst... bara vintage Omegor finns det ju väldigt många varianter av... Du kanske kan specificera dig lite mer?

Mårtenssons ur Brookfield