• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja Reverso!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Av de två alternativen, GT.
Men kika gärna på Grande Reverso Ultra Thin i Rosé Guld (Ref. Q2782520)
jaeger-lecoultre-grande-reverso-ultra-thin-q2782520-rose-gold.jpg
 

Portofino

Panerai
Har ägt en GT tidigare och trivdes alldeles utmärkt med den. Efter ett tag började den bli lite som radhussex. Lite tråkig. Efter ett par års frånfälle så slog jag till på en sån här
jaeger.JPG


Jag stormtrivs med den! Fortfarande som radhussex, fast nu åker handklovar fram på fredagarna...
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Klassiska och fina, dock är GT:n den snyggaste enligt mig. Tavlan är magisk, perfekt storlek och jag skulle sakna sekundvisaren. Lycka till med jakten!
 

Kakob

Cartier
Gahh så mycket fina klockor! Hoppas någon vill släppa sin snart, verkar som om folk håller hårt i sina Reversos...:hungry:
 

Kakob

Cartier
En fråga till reversoexperterna: när började de märkas med 1000-hour-stämpeln? Verkar som om bara nyare modeller har den. Genomgick även äldre Reversos utan stämpel testet?
 

Kakob

Cartier
Det är uppenbarligen svårt att få tag på en begagnad GT här på forumet... Det är väl trevligt i och med att det tyder på att folk fäster sig vid den, men samtidigt jävligt otrevligt eftersom jag fortfarande sitter här utan :(

Det var så mycket enklare förr, när jag bara ville köpa rolexar...
 

Oskar

Omega
Härligt att du valt att satsa på GT:n, får hålla tummarna att det dyker upp en. Riktigt fin, själv sugen på en sådan när tillfälle ges.
 

Martinuz

Omega
Nu börjar det förhoppningsvis dra ihop sig till köp. Jag har velat länge, för jag vill verkligen att det här ska bli en klocka som får stanna hos mig tills jag ruttnar. Jag vill alltså köpa en JLC Reverso! Under försommaren var en Classique inne och vände, den var väl liten även för mina biljardköer, och fick gå vidare. Den här gången skall det bli rätt, och efter en jäkla massa surfande och funderande har jag kommit fram till att de starkaste kandidaterna är följande Reversos:

Grande Taille:

image.jpg


och Ultra Thin Tribute to 1931:

image.jpg


Mina huvudsakliga krav i letandet har varit:
- större än Classique, men inte för stor, det skall vara en klassisk dressklocka!
- tom baksida, vill ha möjlighet att gravera klockan i framtiden (exv. Duo uteslöts alltså)
- stilrenhet, skall alltid funka, vilket jag menar att båda modellerna ovan uppfyller på ett grymt sätt


Vad tycker ni? Fördelar/nackdelar mellan de två? Ägare av respektive modell får gärna slänga upp lite fler bilder, och dela med sig av personliga erfarenheter!

Not: Är medveten om likheterna mellan detta inlägg och ett jag gjorde i tråden om fyrkantiga klockor, det tidigare inlägget verkade tyvärr hamna i skymundan och fastna i limbo, därför gör jag en egen tråd istället!

(Bilder lånade från nätet)


Bra val! Är supernöjd med min GT! Hade tänkt använda den som en ren dressklocka men har märkt att den funkar precis lika bra som casualklocka. Använder den ofta till casualskjortor och jeans.
Bytte ganska snabbt länk till sommarstruts, byter väl tillbaka ngn gång i höst :)
Grattis igen till ett bra val!
bild (2).jpg


bild 1 (1).jpg
 

Kakob

Cartier
Bra val! Är supernöjd med min GT! Hade tänkt använda den som en ren dressklocka men har märkt att den funkar precis lika bra som casualklocka. Använder den ofta till casualskjortor och jeans.
Bytte ganska snabbt länk till sommarstruts, byter väl tillbaka ngn gång i höst :)
Grattis igen till ett bra val!
bild (2).jpg


bild 1 (1).jpg

Tack! Återstår bara att få tag i en, blev ju inte direkt mindre sugen av dina bilder :D
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
En fråga till reversoexperterna: när började de märkas med 1000-hour-stämpeln? Verkar som om bara nyare modeller har den. Genomgick även äldre Reversos utan stämpel testet?

Om jag förstått det rätt var det 2004 de började med 1000-timmarsstämpeln. Här finns lite mer info: http://www.network54.com/Forum/2346...uot;+of+Reversos,+more+than+it+seems+to+be---

I övrigt kan jag bara instämma med de andra att GT är en fruktansvärt trevlig klocka. Är supernöjd med min!

/Henrik
 

Kakob

Cartier
Om jag förstått det rätt var det 2004 de började med 1000-timmarsstämpeln. Här finns lite mer info: http://www.network54.com/Forum/2346...uot;+of+Reversos,+more+than+it+seems+to+be---

I övrigt kan jag bara instämma med de andra att GT är en fruktansvärt trevlig klocka. Är supernöjd med min!

/Henrik

Tack, kul läsning! Visste inte heller att det fanns en Classique med subsekund... Någon som sitter inne med fler tips på läsning om reverso?
 

Kakob

Cartier
Gör en försiktig vädjan här också, min köpes-tråd har legat och flutit i snart en månad nu utan ett enda napp. Är det veeerkligen ingen på forumet som är sugen på att sälja sin GT? :rolleyes: Har blivit så bekväm med hur smidigt och tryggt det är att göra affärer här att jag drar mig lite för att börja kontakta andra handlare...
 

Kakob

Cartier
Helt glömt att meddela hur detta slutade, vad oroliga ni måste varit!!

Fick tag i en GT till slut, tog en jäkla tid, men herrejävlar vad det varit värt det... Helt otroligt nöjd, har burit den nästan varje dag sen jag fick den i min ägo. Tack för stödet, här kommer ett ws av skitkvalitet, ska bättra mig i dagens klocka-tråden...

image.jpg
 
Helt glömt att meddela hur detta slutade, vad oroliga ni måste varit!!

Fick tag i en GT till slut, tog en jäkla tid, men herrejävlar vad det varit värt det... Helt otroligt nöjd, har burit den nästan varje dag sen jag fick den i min ägo. Tack för stödet, här kommer ett ws av skitkvalitet, ska bättra mig i dagens klocka-tråden...

image.jpg


Välkommen till klubben, underbar klocka! Min säger hej!

image.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Helt glömt att meddela hur detta slutade, vad oroliga ni måste varit!!

Fick tag i en GT till slut, tog en jäkla tid, men herrejävlar vad det varit värt det... Helt otroligt nöjd, har burit den nästan varje dag sen jag fick den i min ägo. Tack för stödet, här kommer ett ws av skitkvalitet, ska bättra mig i dagens klocka-tråden...

image.jpg
Grattis. Skaffa struts nu - ett måste på reservon!
 

Kakob

Cartier
Grattis. Skaffa struts nu - ett måste på reservon!

Är faktiskt ett struts monterat på bilden, svart dock så lite svårt att se... Ska fixa hem ett brunt också tänkte jag, det absolut fetaste på en reverso :happyhappy: Kollat på lite prisvärda alternativ från Rios och Hirsch, vet inte riktigt hur de står sig kvalitetsmässigt, men priserna på JLC:s egna straps är aningen avskräckande med tanke på att man inte direkt har det en livstid...
 

Martinuz

Omega
Är faktiskt ett struts monterat på bilden, svart dock så lite svårt att se... Ska fixa hem ett brunt också tänkte jag, det absolut fetaste på en reverso :happyhappy: Kollat på lite prisvärda alternativ från Rios och Hirsch, vet inte riktigt hur de står sig kvalitetsmässigt, men priserna på JLC:s egna straps är aningen avskräckande med tanke på att man inte direkt har det en livstid...
Kolla paketöppningstråden, skrev en del om min jakt på bra struts där för en tid sen:)
 
Topp