• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja!

carlanton

Audemars
Rosa är absolut finast på armen, min tjej har samma tavla på sin Oysterdate. Vitt blir lite skrikigt och alla andra har fula index.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
30-plussare. Det är en väldigt smal handled vi pratar om ska du veta. Tycker ni andra att 31 är väldigt litet på en smal handled? Många tjejklockor är ju mellan 26-30 mm. Fast den lilla DJen ser verkligen liten ut måste jag säga. Air King såg ganska stor ut på handleden.


Skulle säga att det är en tant klocka som är 26mm ;)

Min tjej har väldigt tunna handleder och det finns inte en chans att hon skulle vilja ha en 31mm, skulle gå upp på en 34mm. But thats our opinion.

Vad har hon för storlekar i övrigt på klockorna?

Lady DateJust 31mm ser dock bra ut såg jag nu, bärs större än vad den ser ut.
1754458d1339473586-rolex-owners-what-do-you-have-image-3605503627.jpg


Air-King - 34mm
photo11.jpg


En 34mm och en 36mm bredvid varandra.
compare.jpg
 

Mangusta

Cartier
Skulle säga att det är en tant klocka som är 26mm ;)

Min tjej har väldigt tunna handleder och det finns inte en chans att hon skulle vilja ha en 31mm, skulle gå upp på en 34mm. But thats our opinion.

Vad har hon för storlekar i övrigt på klockorna?

Lady DateJust 31mm ser dock bra ut såg jag nu, bärs större än vad den ser ut.
1754458d1339473586-rolex-owners-what-do-you-have-image-3605503627.jpg


Air-King - 34mm
photo11.jpg


En 34mm och en 36mm bredvid varandra.
compare.jpg

Den rosa Air Kingen var jättefin!

Har allt mellan 26-33 mm. Men som ni säger så känns dom under 30 mm som tantklockor dessa dagar. Dumma mode som ska ändra ens tankar på vad som är snyggt eller inte. :mad: Tror ni inte att 34 mm är en modegrej som kommer att vara lika ute som 26 mm är nu om ett antal år? Därför är jag inne på 31 för att den varken är stor eller liten.
 

Carolin

Cartier
Tänkte också på Explorer när jag såg den svarta. Men nej, inte speciellt sportig utan mer en textilidrottare. ;)



Hur tycker du att blå och svart funkar med smycken och kläder? Om man tänker att klockan ska passa till det mesta helst?
Svart fungerar till allt, så även blått. Jag vet ej vad för smycken damen bär men det spelar ej ngn större roll. Blekrosa fungerar väl också till allt det är bara jag som inte tycker om det .Känns lite fånigt för mig men om damen din själv tycker om rosa så varför inte. Tror ändå att alla andra färger utom just rosa håller bättre i längden. Men som ngn tidigare skrev så kan man byta tavla. Oavsett vad så kommer hon bli glad för gåvan!
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag säger 26mm och laxrosa! Handen i handsken enligt mig. Jag önskar jag också en dag kan köpa min käraste en rolex;) om jag nu inte två till mig själv;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Om din tjejs klockor är i storlekarna 26-33mm så är det kanske där emellan du ska lägga dig. Hon har ju trots allt valt dem själv en gång i tiden.. 31mm blir ju nästan mitt emellan hennes minsta och hennes största så det blir säkert ett bra val!
 

JayJay

Rolex
30-plussare. Det är en väldigt smal handled vi pratar om ska du veta. Tycker ni andra att 31 är väldigt litet på en smal handled? Många tjejklockor är ju mellan 26-30 mm. Fast den lilla DJen ser verkligen liten ut måste jag säga. Air King såg ganska stor ut på handleden.
Don efter person brukar man ju säga. På min fru är det definitivt 31mm som gäller. Hon är förövrigt också 30+. jag var faktiskt själv o kikade på dessa klockor hos Rob e i förra veckan. Efter det besöket är jag för egen del övertygad om att silverfärgat är det som skulle passa i a f min fru bäst.
Förövrigt är alla val säkra eftersom du ändå kommer ligga sjukt mkt på plus bara av det faktum att du gett henne en sprillans Rolex.
 

Carolin

Cartier
Vad är det som händer? Flera röster på 26 mm? Jag trodde det skulle vara 31 och uppåt alla dagar i veckan?
Det har varit på modet ett tag att ha stora klockor även på damer och som man ser så verkar många tycka om det. Jag köpte i somras en 32mm som jag själv känner är alldeles för stor. Handled ca 14cm. Visst den fungerar men det är helt enkelt finare med en mindre. Köpte en liten Hermes Cape Cod 20mm med grå-svart tavla i höstas. Så liten och snygg!
 

Mangusta

Cartier
JayJay, var inne på silver förra gången men tyckte den blev lite tråkig och framför allt var den svår att läsa av tiden på för det var ingen större kontrast mellan urtavla och visare. Men det är ju bara vad jag tycker.

Har bestämt mig för blå eller svart men nu måste jag bestämma vilken av dom två det ska bli... :confused: Blå är väl egentligen snyggast men det finns redan en sån i familjen och jag kanske inte borde härmas? Sen funderar jag på vilken som passar bäst till mest av blå och svart. Får väl dra lott om jag inte kan bestämma mig.

Uppskattar all hjälp ni har gett mig! :)
 

Mangusta

Cartier
Eller en begagnad Tank Americaine? Är själv passivt ute efter en sådan och hoppas det blir mitt sista köp men drar mig i det längsta då jag börjar bli rädd för att jag trots det aldrig kommer nöja mig. Usch jag tycker detta klockande börjar ta över mitt liv...

Jag vet hur det känns. Att vara på KS hjälper ju inte saken heller. :rolleyes:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Den blåa tavlan har väl den rosa lumen och den går fet bort, riktigt tråkigt att Rolex drar in sådant på klockan, sänker den totalt i mina ögon.
 

Mangusta

Cartier
Jag har svårt att motivera mitt svar men tycker bara att svart tavla känns ngt vassare än blå.

Du behöver inte motivera din åsikt. Det är bara roligt att veta vad alla tycker är finast. :)

Den blåa tavlan har väl den rosa lumen och den går fet bort, riktigt tråkigt att Rolex drar in sådant på klockan, sänker den totalt i mina ögon.

Den ser vit ut på dagen men kanske lyser i rosa i mörkret, jag vet inte? Jag håller med att det är lite trist när det blir för trendigt på en sån klocka. En Rolle har man ju oftast länge och då är det inte så kul att se direkt att den är från en viss tidpunkt. Tidlöst är bäst!
 
Topp