• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mangusta! Nu skall jag ge dig ett råd som frugan, tjejen, barnflickan eller älskarinnan kommer att häpna över! Du ska så klart köpa denna klocka, den sticker ut ifrån mängden och så är den snygg också! Alla andra förslag är bra och helt OK, men det är denna du skall välja så klart ;).

rolex-perpetual-177200_10_MED.jpg
 

Mangusta

Cartier
Den här 31 mm, håller vid alla tillfällen, snyggt, enkelt och stilrent lycka till!
9wJP9FT.jpg

Tack! :) Det är den jag efter mycket om och men och med hjälp av er har beslutat mig för. Även om det inte är en dressklocka så tycker jag att den funkar lika bra till vardags som till den lilla svarta på en fest. (Rätta mig om jag har fel men en blå skulle väl inte passa lika bra med festkläder?)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tack! :) Det är den jag efter mycket om och men och med hjälp av er har beslutat mig för. Även om det inte är en dressklocka så tycker jag att den funkar lika bra till vardags som till den lilla svarta på en fest. (Rätta mig om jag har fel men en blå skulle väl inte passa lika bra med festkläder?)
Enligt min uppfattning är svart tavla betydligt lättare att kombinera i klädval, ja. Lycka till!
 

_jonte

Patek
Skulle väl säga att det är ungefär 90% chans att din dam föredrar en ljus tavla framför en mörk, oavsett vad det hejas på mest i denna tråd. Är du orolig för storleken borde du kanske titta på en med jubilee istället för oyster. Klart nättare utseende (och snyggare). Men då är vi väl inne på en dyrare Datejust...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skulle väl säga att det är ungefär 90% chans att din dam föredrar en ljus tavla framför en mörk, oavsett vad det hejas på mest i denna tråd. Är du orolig för storleken borde du kanske titta på en med jubilee istället för oyster. Klart nättare utseende (och snyggare). Men då är vi väl inne på en dyrare Datejust...
Word

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Mangusta

Cartier
Menar ni att tjejer föredrar ljusa tavlor i allmänhet? Den silvriga känns trist och är svår att läsa av och den vita syns ju på 50 meters avstånd men är väl okej iofs.
 

Mangusta

Cartier
Angående den silverfärgade urtavlan så menar jag att det inte är någon kontrast mellan länk, bezel och urtavlan när jag säger trist.
 

max

Dancing Queen
Menar ni att tjejer föredrar ljusa tavlor i allmänhet? Den silvriga känns trist och är svår att läsa av och den vita syns ju på 50 meters avstånd men är väl okej iofs.

Då vi tyvärr är en klar majoritet av killar på detta forum så förutsätter många att du är en kille som skall köpa present åt en tjej. Vilket resulterar i generella råd som i våra trånga hjärnor skall passa så många som möjligt för att slippa komma med en present som inte uppskattas.

Men eftersom du skall köpa klocka åt dig själv så föreslår jag att du går till Rob E. om du bor i stockholm och provar dig fram, det kanske kostar någon tusing extra men för de pengarna får du prova dem innan köp, du får trevligt bemötande och en god kontakt för framtida besök.
Tycker personligen den svarta eller silvriga med rosa index men prova, dedär klockorna är så annorlunda på bild mot i verkligheten att det är väldigt svårt att avgöra utan att prova på armen.
Testa inte 169622, för då kommer du att köpa den istället trots prislappen ;) :D

_jonte : mangusta är tjej och skall bära klockan själv, hon behöver därför inte chansa på det som flest troligen gillar utan kan helt enkelt köpa det hon själv vet att hon gillar bäst :)
 

Landshark

Cartier
IMHO är silver klart snyggast/coolast/elegantast.
- Rosa känns "Barbie"
- Svart känns "insteg/ junior"
- Blå känns "GW Persson"

Det var mina fem....
 

Mangusta

Cartier
Tackar och bockar för era senaste svar. Måste bara fråga varför en svart skulle kännas som insteg/junior? Det finns ju mängder av svarta klockor?

Max, jag älskade 169622 i många år (förmodligen för att den liknar Breitling som är mitt favoritmärke) men nu känner jag inte så mycket alls när jag ser den, speciellt inte eftersom att den har en silverurtavla. :( Men om den fanns i blått då vore det ett svårt val. :)

Fast det jag behöver är en mer "ren" och simpel klocka utan krussiduller därav att det nog blir den jag har skrivit om.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tackar och bockar för era senaste svar. Måste bara fråga varför en svart skulle kännas som insteg/junior? Det finns ju mängder av svarta klockor?

Max, jag älskade 169622 i många år (förmodligen för att den liknar Breitling som är mitt favoritmärke) men nu känner jag inte så mycket alls när jag ser den, speciellt inte eftersom att den har en silverurtavla. :( Men om den fanns i blått då vore det ett svårt val. :)

Fast det jag behöver är en mer "ren" och simpel klocka utan krussiduller därav att det nog blir den jag har skrivit om.
Precis, och därav passar svart ypperligt, Lycka till:)
 

Carolin

Cartier
Tackar och bockar för era senaste svar. Måste bara fråga varför en svart skulle kännas som insteg/junior? Det finns ju mängder av svarta klockor?

Max, jag älskade 169622 i många år (förmodligen för att den liknar Breitling som är mitt favoritmärke) men nu känner jag inte så mycket alls när jag ser den, speciellt inte eftersom att den har en silverurtavla. :( Men om den fanns i blått då vore det ett svårt val. :)

Fast det jag behöver är en mer "ren" och simpel klocka utan krussiduller därav att det nog blir den jag har skrivit om.
Hej Mangusta. Jag trodde inte du var en tjej. Har läst dina tidigare inlägg och det roade mig när du sågades ang dina åsikter om Rolex. Kul att du gick hårt ut det första du gjorde. Kanske du inte fått lika mycket påhopp om du gått ut med att du var en tjej. Grabbarna här blir lite mer överseende då vilket är rart. :happyhappy: Hoppas du blir nöjd med din klocka imorgon. Kul med en till dam på KS. Om du är ute efter fler klockor så skriv gärna här så kan vi också diskutera stilar, form och färg etc.
Carolin
 

Mangusta

Cartier
Hej Mangusta. Jag trodde inte du var en tjej. Har läst dina tidigare inlägg och det roade mig när du sågades ang dina åsikter om Rolex. Kul att du gick hårt ut det första du gjorde. Kanske du inte fått lika mycket påhopp om du gått ut med att du var en tjej. Grabbarna här blir lite mer överseende då vilket är rart. :happyhappy: Hoppas du blir nöjd med din klocka imorgon. Kul med en till dam på KS. Om du är ute efter fler klockor så skriv gärna här så kan vi också diskutera stilar, form och färg etc.
Carolin

:D Jag är ingen blyg wallflower om vi säger så. ;) Jag står fast vid allt jag har sagt men med tanke på alla mina andra klockor och prisklassen jag vill ligga i så är det bara OP som finns att välja på egentligen för ett bra köp. Jag diskuterar mer än gärna allt som har med klockor att göra även om jag inte är sådär nördigt intresserad av urverk som grabbarna är. :rolleyes: Får se vad det blir i morgon. Det lutar åt svart men det kanske tvärvänder i affären. Igen. :banghead:
 

Carolin

Cartier
Hej Mangusta. Jag trodde inte du var en tjej. Har läst dina tidigare inlägg och det roade mig när du sågades ang dina åsikter om Rolex. Kul att du gick hårt ut det första du gjorde. Kanske du inte fått lika mycket påhopp om du gått ut med att du var en tjej. Grabbarna här blir lite mer överseende då vilket är rart. :happyhappy: Hoppas du blir nöjd med din klocka imorgon. Kul med en till dam på KS. Om du är ute efter fler klockor så skriv gärna här så kan vi också diskutera stilar, form och färg etc.
Carolin
Läste ännu lite till. Varför hittade du på allt om din bröllopsdagsgåva etc.? Är det jag som är dum och naiv nu månne. :(
 
Topp