• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig värdera min Rolex "Great White", Sea-Dweller, 1665

U

urinvånaren

Guest
Livet är för kort, testa nytt & utforska du bara ångrar dig om du velar! pang på rödbetan bara!

Kom gärna tillbaka och berätta hur allt har fortlöpt, lycka till!;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Värd klart mer än 70k i bra skick och dessutom med papper och annat. Ett tidskorrekt insert och ett superdome 39 kostar kanske 5k. Ska något på en vintagerolle vara bytt så är väl just de prylarna som är lättast och enklast att fixa.

Tycker du ska behålla den men det är bara jag. En dipsy kan du köpa när helst medan en fin 1665:a kan vara svårare. Jag skulle iaf fundera två gånger och prova dipsyn ett gäng gånger innan jag gjorde bytet.

Lycka till
 

Landshark

Cartier
Tack för all input vad gäller klockan och värde. Det uppskattar jag stort!

Klockan ligger ute till försäljning. Jag begär rimliga 75.000 kr. Kan ju inte direkt påstå att jag blivit nedringd av intressenter. En som jobbade med vintage-ur uttryckte det som att den nog var värd det jag begär men att vintage-Rolexar var "svårkonverterade" på den skandinaviska marknaden.

Nåja, Jag har några aktiva krokar ute. I "värsta fall" , får jag väl sporta på ett tag till; den är ju inte helt oangenäm! :cigar:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sätt ut den på VRF för 9000 EUR på så är den såld inom kort. Jag hade fläskat på mer men 75 ska inte vara några problem.
 

Landshark

Cartier
Tack Per!
Vad är VRF?
(Och för skojs skull; hur mycket hade du "fläskat på" eller med andra ord, vad tycker du den skulle vara värd?)
 
Topp