• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig verifiera Speedmastern

Chrono

Breitling
Hej har precis köpt min första speedmaster begagnad och skulle gärna få den verifierad av någon som kan! Har fått med låda, warrentycard etc. Men skulle ändå vilja få den bekräftad! Här kommer lite bilder :)

Notera den lilla omegastämpeln på hesaliten, autentiskt?
 

Bilagor

  • 1443252288342.jpg
    1443252288342.jpg
    72.7 KB · Visningar: 262
  • 1443252328200.jpg
    1443252328200.jpg
    76.3 KB · Visningar: 238
  • 1443252397018.jpg
    1443252397018.jpg
    53.7 KB · Visningar: 230
  • 1443252457639.jpg
    1443252457639.jpg
    49.8 KB · Visningar: 233

agraw

Cartier
2-Faktor
Verifierad som äkta eller bara fakta om den?
Inte särskilt kunnig om Omega, men du har väl referensnummer på certet (är det en handlares warranty eller Omegas cert)? Utifrån det numret blir det lättare att uttala sig om allt från årgång, specifikation till vad ett rimligt pris bör vara.
Med stor risk att åka på en snyting av en Speedmaster-kunnig så skulle jag säga att det är en från slutet av 90-talet? :) Har jag fel så upplys mig gärna om varför!
 

Norra

Panerai
Ser ut som en Reduced Speedy

edit: alltså inte månklockan, ifall det är det som oroar dig. Ser inte fejk ut men jag är ingen expert.
 

paradis

Audemars
Jag kommer aldrigatt förstå., att man inte frågar innan köp , utan alltid efteråt. Chrono , du är inte först, händer rätt ofta. Ibland kan det sluta med stor överraskning , som Fake .
 

Chrono

Breitling
Verifierad som äkta eller bara fakta om den?
Inte särskilt kunnig om Omega, men du har väl referensnummer på certet (är det en handlares warranty eller Omegas cert)? Utifrån det numret blir det lättare att uttala sig om allt från årgång, specifikation till vad ett rimligt pris bör vara.
Med stor risk att åka på en snyting av en Speedmaster-kunnig så skulle jag säga att det är en från slutet av 90-talet? :) Har jag fel så upplys mig gärna om varför!
Äkthet!
 
Topp