Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp min kompis hitta klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Broderjimmy, 12 augusti 2013.

1. Broderjimmy
    Trådstartare

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Hej på er!

En kompis till mig söker ny klocka. Han vill ha något svart eller marinblått, gärna likt en Breitling Chronometer. Kan ni hjälpa mig hitta alternativ?
    Jag utvecklar gärna mer när jag kommer hem från jobbet, men hans budget är max 2000 riksdaler.

Tack på förhand!

2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Ända jag kan tänka mig inom prisklassen (som är nytt, automatiskt och lite roligt) är Invictaklockor. Kanske inte det roligaste då det är mestadels kopior på andra klockor, men bär nog hellre en Invicta än en Michael Kors eller Hugo Boss typ.

Typ:
    Invicta Ocean Ghost
    Invicta Pro Diver 6028
    Invicta Pro Diver 9094

3. T.I

T.I Torpare

Seiko Seiko Seiko

Camo00 och joh.jonsson gillar detta.
  4. morrism

morrism Friends of KS

Spara till en breitling om det är vad han vill ha, finns beggade för vrakpriser

5. SenorE

SenorE Stadsbo

Seiko har mycket trevlig i den prisklassen, finns massor med bra säljare på tradera, m.m.

6. Emil

Emil Borgare

festina har några flådiga utstickare, men 2000kr är inte mycket pengar i klocksvängen!

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Orient!! Grymma klockor för inga pengar!

8. Broderjimmy
    Trådstartare

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Tack för alla tipsen!
    Som jag nände tidigare, det är en kompis till mig som söker klocka, och han är ingen nörd som oss andra;)
    Hans första prislapp var 1000 kronor, men jag fick han att höja sig något efter kort diskusion.

Han är student, och planerar även att vara det några år till. Att då spara ihop till en Breitling kommer tyvärr inte vara ett alternativ för honom.

Har ni tips på specifika modeller så skicka gärna med dessa, då jag inte har någon erfarenhet av varken Invitia, Seiko eller Festina.

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Seiko skx009
    Orient Mako

henk von helvete gillar detta.
  10. Broderjimmy
    Trådstartare

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Tackar för tipsen!

Efter lite efterforskningar är det kronograf han vill ha. Jag visade honom en Certina DS Podium, men han var mer intresserad av en Seiko. Hur är Seiko SPC081P1?

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tråkig modell om du frågar mig. Då hade jag hellre köpt en snzg11 eller en snzh53. Om han nu nödvändigtvis vill ha en blå kronograf och inte vill lägga mer pengar, så hade jag kört på en SSB039.
    Man får dock vara beredd på att länkarna är rätt kassa i den prisklassen. Jag hade slängt länken och köpt ett brady strap. -Kanske med blå söm för att matcha. De är riktigt bra för pengarna.

Mårtenssons ur Brookfield