• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! O-ring till Orient

lolhasse

Cartier
Hej

Letar efter en röd o-ring till min M force, den som sitter på kronan... Kan någon hjälpa mig med detta, har letat i varenda butik som skulle kunna tänkas ha så små o ringar min icke haft nån tur alls.. Se bild
Har tyvärr inget skjutmått i min ägo längre så vet ej dimension på ringen. Help me :)
orientkronaoring.jpg


Bilden är snodd från
http://yeomanseiko.com/2011/05/29/orient-m-force-200m-diver-el03002m/

Tacksam för vägledning :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hej

Letar efter en röd o-ring till min M force, den som sitter på kronan... Kan någon hjälpa mig med detta, har letat i varenda butik som skulle kunna tänkas ha så små o ringar min icke haft nån tur alls.. Se bild
Har tyvärr inget skjutmått i min ägo längre så vet ej dimension på ringen. Help me :)


Tacksam för vägledning :)

Kanske ingen hjälp men...
Eftersom den endast är dekoration är väl en idé att helt enkelt tejpa sidorna och sen lacka i skåran med nåt trevligt rött lack. Lacket kommer ju ligga skyddat och borde sitta rätt bra.

Annars kan du kolla med seriouswatches om de kan få fram ett original.
 

lolhasse

Cartier
Det är ju iofs en ide! [emoji106] Skall se vad som hittas på tack! M-Forcen va sjukt trevlig på handleden asså! [emoji4] keeper säger jag!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det är ju iofs en ide! [emoji106] Skall se vad som hittas på tack! M-Forcen va sjukt trevlig på handleden asså! [emoji4] keeper säger jag!
Den känns mycket mindre än sina 46mm väl på armen.
Gillar min väldigt mycket.
Den klockan som sabbade mitt liv och fick mig bli äckligt orientnördig. Insåg tyvärr man kunde ha för många bra klockor utan att bli särdeles fattig. :-[
 
Topp