Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp! O-ring till Orient

Diskussion i 'Diskussion' startad av lolhasse, 28 maj 2015.

1. lolhasse
    Trådstartare

lolhasse Bonde

Hej

Letar efter en röd o-ring till min M force, den som sitter på kronan... Kan någon hjälpa mig med detta, har letat i varenda butik som skulle kunna tänkas ha så små o ringar min icke haft nån tur alls.. Se bild
    Har tyvärr inget skjutmått i min ägo längre så vet ej dimension på ringen. Help me :)
    orientkronaoring.jpg

Bilden är snodd från
    http://yeomanseiko.com/2011/05/29/orient-m-force-200m-diver-el03002m/

Tacksam för vägledning :)

2. Mforce

Mforce Biskop

Kanske ingen hjälp men...
    Eftersom den endast är dekoration är väl en idé att helt enkelt tejpa sidorna och sen lacka i skåran med nåt trevligt rött lack. Lacket kommer ju ligga skyddat och borde sitta rätt bra.

Annars kan du kolla med seriouswatches om de kan få fram ett original.

3. lolhasse
    Trådstartare

lolhasse Bonde

Det är ju iofs en ide! [emoji106] Skall se vad som hittas på tack! M-Forcen va sjukt trevlig på handleden asså! [emoji4] keeper säger jag!

Mforce gillar detta.
  4. Mforce

Mforce Biskop

Den känns mycket mindre än sina 46mm väl på armen.
    Gillar min väldigt mycket.
    Den klockan som sabbade mitt liv och fick mig bli äckligt orientnördig. Insåg tyvärr man kunde ha för många bra klockor utan att bli särdeles fattig. :-[

5. lolhasse
    Trådstartare

lolhasse Bonde

Ja verkligen! Haha äckligt orientnördig ja det känns som väldigt mycket klocka kontra $$$

Mforce gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield