• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp Omega Seamaster quartz 1430

Någon som har tips på vad jag ska göra med denna?
Har fått ärva den och jag tycker väl ändå att den känns ok på armen under en skjorta. Men klocka går ibland, och stannar ibland.
Givetvis var min första tanke att byta batteri, sagt och gjort. MEN klockan beter sig fortfarande konstigt. Går bra en sekunden, kan stanna upp ett par sekunder, för att sedan rusa fram... Tar tacksam emot tips på vad ni tror är fel och ifall det kan vara värt att laga.
Jag har förstått att klockan i sig inte är så populär eller värdefull, men det skiter jag i :) personen jag fick ärva den ifrån var värd mycket på alla sett.
front.jpg
 

rogart-63

Patek
Det är verket som talar om att det är dags att byta batteri . Läste inte riktigt ser jag nu . Behöver kanske en service . Bra att den funkar ifall du ska serva den iallafall . Sen gäller det å hitta nån urmakare som vill ta sig an den
 

Martin Lovasz

Audemars
Låter nog som ett elektronikfel och visst man kan byta kretskortet men då kommer det inte stå Omega och verk där det står Omega på kostar mycket pengar men som sagt testa ett annat märke på batteriet först.
 
Stort tack för era förslag och åsikter! Jag är otroligt tacksam för tiden ni lägger ner på detta. Ska kolla upp "nytt" urverk, det låter ju som en smidig lösning. Batteriet jag stoppade in nu var ett Energizer 373, Silver 1,55V
Men det kan ju vara värt att testa med ett annat såklart
 
Fick hem Renata-batteriet idag. Klockan uppför sig tyvärr precis lika spontant och dåligt som innan.
Får nog hålla utkik efter nytt verk ändå
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har en likadan klocka, den går bra förutom att datumskivan är lös, så man kan råka skaka fram fel datum. Om du är intresserad så kan du köpa den för att ta urverket om det skulle behövas. PM när du fått någon uppfattning om intresse finns
 
Topp