• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp sökes! Omega Seamaster 30?

Veos

Breitling
Hej! Jag har haft den här Omegan sen jag köpte den i höstas. Jag vet dock inte så mycket om klockan förutom att det är en seamaster 30 och en liknande variant användes av PAF.. Vet någon kunnig något mer om den och vad kan den tänkas vara värd?
Screenshot_20160803-124727.jpg

(Har precis bytt telefon och detta var den bästa bilden jag har tillgänglig)
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
At den kommer från Indien, kommer en hel massa Seamasters med Ranchero lookalike tavla derifrån, ofta med ST 96 verk och HMT boett.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Det kan gott vara, men jag är ganska säker på at det är en hittapå tavla, och visarna ser ut som HMT Janata. Så vitt jag vet kom aldrig Seamaster med den tavlan.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Hoppas jag har fel då, har bara sett så många med just den tavlan, särskild dom åren jag bodde i Dubai. Gissar @tdn-dk kan mer om det här. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej! Jag har haft den här Omegan sen jag köpte den i höstas. Jag vet dock inte så mycket om klockan förutom att det är en seamaster 30 och en liknande variant användes av PAF.. Vet någon kunnig något mer om den och vad kan den tänkas vara värd?
Screenshot_20160803-124727.jpg

(Har precis bytt telefon och detta var den bästa bilden jag har tillgänglig)
Varken tavla eller visare är från Omega tyvärr. Nygjorda för att luras.
 
Topp