Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp sökes, Rolex 6332

Diskussion i 'Vintage' startad av Rookie, 17 november 2014.

1. Rookie
    Trådstartare

Rookie Borgare

Jag står med denna klockan i handen och är ordentligt sugen. Den skall enligt uppgift vara ifrån 1955 och ha ref 6332. Jag har försökt googla utan något vettigt resultat så jag vänder mig till er. Vad kan ni säga om detta ur?

Mitt otränade öga säger att låset inte stämmer och att länken är kalasfin. Mer än så vet jag tyvärr inte. Någon som vet ungefärligt värde?

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

2. Rookie
    Trådstartare

Rookie Borgare

EDIT: det skall stå 6332 i rubriken!

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Känns ommålad. Lite kul modell med raka boettsidor men brukar inte vara så dyra.

4. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Ska en tavla från 55 ha texten swiss made? Tror swiss only är mer rätt....men inte 100!

Rookie gillar detta.
  5. Rookie
    Trådstartare

Rookie Borgare

Där kan du faktiskt ha en poäng, tänkte inte alls på det!
    Hur som helst så avstod jag affären efter Aurum's uttalande. För er som undrar så finns den hos Beso Ur i Göteborg. Det finns dessutom en hel del äldre omegor. Många, om inte alla verkar dock vara ommålade och ordentligt polerade, ser flong nya ut.

6. Falcone

Falcone Stadsbo

SWISS MADE stämmer faktiskt och märkningen finns redan på väldigt tidiga Rolex :)

Här är några exempel på just ref. 6332 (alla SWISS MADE). Exemplaret i fråga ser väldigt rent ut, det brukar vara en varningssignal (ommålad/renoverad), jämför t.ex. med hur urtavlan ser ut på dessa tre orenoverade.

Davvan och ZQT gillar detta.