Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp sökes!

Diskussion i 'Diskussion' startad av jockewz, 28 mars 2014.

1. jockewz
    Trådstartare

jockewz Torpare

Från:
    Göteborg
    Hej!

Går i tankarna att köpa en Rolex Submariner Date.
    Har länge funderat på en annons från blocket som säljes av Hedens Guld i Göteborg:
    http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_i_Stal_116610LN__50563838.htm?ca=15&w=2

Min fråga och undran är, kan man vara säker på att den är 100% äkta, hur kontrollerar man det lättast?
    Har försökt göra research osv. men tänkte att här finns säkert kunniga människor som kan hjälpa mig.

Hur kan den vara 10 000:- billigare än en "helt ny"...

Tacksam för svar!

Mvh, Joakim

2. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Lättaste sättet att kontrollera äkthet är att knalla in hos valfri AD och få ett äkthetsintyg, detta kostar en slant såklart.

Gällande priset så är det för att de förmodligen beställt hem klockan utifrån Europa någonstans och således fått den till ett lägre pris. Gissningsvis så är den klockan uttagen i Italien eller liknande.

3. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Företaget känns rätt seriöst och har en fysisk butik. Har väldigt svårt att tro att den inte skulle vara äkta.

Listpris är inte det man nödvändigtvis säljer en klocka för, och som sagt troligen köpt i Italien eller något där dom pressar priserna för att få iväg klockor. Framgår inte i annonsen om det är fullset men det bör det vara, men försäkra dig om det.

Affe gillar detta.
  4. Omen

Omen Goldmember

Skicka ut en förfrågan här på forumet eller i denna tråd, så kan säkert någon kunnig götlaborgare åka dit och besiktiga klockan, och komma med ett utlåtande? Lycka till!

Icaras, Compiss och Affe gillar detta.
  5. konkas

konkas Friends of KS

Är den helt ny med plast och alla tillbehör skulle jag inte vara orolig.

vikgul gillar detta.
  6. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Som redan nämnts ovan så är detta priset inte helt ute och cyklar om du kollar italien osv, kolla länken från chrono24 nedan! Hedens Guld har säkert köpt in den lite billigare och kanske gör vinst 5000kr som ett rent exempel. Jag skulle inte vara orolig så länge alla cert, kvitto m.m följer med.

7. Uffe

Uffe Biskop

Jag har en god vän som köpte sin 116710 där. Inga problem.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Affe gillar detta.
  8. Uffe

Uffe Biskop

Jag befinner mig förresten i närheten och kan titta förbi om några timmar. PM:a mig.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Wii, willbur, Icaras och 7 andra gillar detta.
  9. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Skön du är Uffe :D, detta kallar jag sann forumanda, att hjälpa en forumdeltagare som behöver lite hjälp om man kan, går jag igång på, två tummar upp från min sida, UffeMannen ;)

willbur, Jensab, Omen och 1 annan gillar detta.
  10. jockewz
    Trådstartare

jockewz Torpare

Från:
    Göteborg
    Stort tack för alla svar!

11. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Du har Bergströms några hundra meter därifrån?

12. ZQT

ZQT The Banker

Inte lätt att veta heller men det är i vissa fall och på vissa modeller möjligt att få rätt så stor rabatt på nya klockor vilket innebär att man kanske går +/- 0 om man säljer till det priset som är mycket billigare.

Nu är väl i och för sig inte 116610 en sån modell, men du hajar poängen :)

13. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Du kan nog känna dig trygg med den affären, har själv köpt av dem utan problem. Hade dock om jag varit dig tagit och köpt någon av de som ligger ute här på köp och sälj som bara har några månaders använd tid på handleden, och dessutom säljs de av vad jag anser vara extremt seriösa forum medlemmar.
    Så om du inte är helt inställd på ett nytt ur utan kan tänka dig att köpa en i nyskick och slippa dra iväg 10k extra kan du tryggt handla här.

Oavsett lycka till.

Mårtenssons ur Brookfield