Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp: Seiko automatic 17 jewels 7005-2000

Diskussion i 'Vintage' startad av Jonathan11, 13 juli 2013.

1. Jonathan11
    Trådstartare

Jonathan11 Torpare

Tjena!

Jag är hyfsat ny på forumet och i klockvärlden. Letade lite i min pappas byrå och hittade ett par klockor. Det var inga speciella förutom en gammal automatisk Seiko som jag skulle vilja veta lite mer om. Modellen är: Automatic 17 jewels 7005-2000 (tror jag iallafall).
    Den funkar fortfarande men inte riktigt som den ska, om jag rör på den så går den igång men inte i flera timmar.

Så... jag skulle vilja serva den och köpa ett ordentligt strap och börja använda den men är det värt det? Och om det är värt det vart ska man serva den i Stockholm? (Den är rätt så sliten)

Bilder:

(Har inget natostrap förutom det här som jag fick med nån tidning för jättelänge sen)

Bonus:

2. rzc

rzc Stadsbo

Kostar förmodligen mer än vad klockan är värd att fixa till..

3. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Automaten är fin. Om du inte väljer att satsa på den kan jag lägga ett bud ..

4. Jonathan11
    Trådstartare

Jonathan11 Torpare

Får se vad jag gör, såg en gå för runt 200kr på kaplans för några dagar sen men skulle ändå vilja fixa till den.

5. mrt4

mrt4 Stadsbo

Enligt seikocalculatorn jag råkar ha på datorn är den tillverkad i januari 1972, kan ju vara kul att veta :)

Jag skulle kolla med farfarsklocka i sthlm.

Annars kan man hålla koll på tex ebay och liknande, 7005 är mig veterligen inget ovanligt urverk.

Mvh Robin

6. Jonathan11
    Trådstartare

Jonathan11 Torpare

Tack för datumet :) alltid kul att veta.

Ska definitivt besöka farfarsklocka då jag även har en till gammal klocka som jag tänkte kolla upp.