• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp service av omega

Rillson

Omega
2-Faktor
Jag e nära att köpa en omega speedmaster automatiskt kronograf, Som på bilden . Kronan e dock lite trög och guldet e lite bortnött på knapparna . Vad kostar typ en service på en omega ? Och hur mkt kan värdet sänkas av slitaget ? Aldrig handlat med begagnade klockar innan så rätt dålig insatt på det hållet . Tacksam för svar
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    187.2 KB · Visningar: 218

Fredig

Cartier
Jag rekommenderar att du letar efter en relativt nyservad Omega när det gäller kronograf. Har för mig att en Omega Speedmaster 3510.50 går på runt 7-10k att serva. Om du funderar redan nu på att du vill byta vidare så bör du kolla vilka klockor som folket köper mest.
 

Rillson

Omega
2-Faktor
Jag rekommenderar att du letar efter en relativt nyservad Omega när det gäller kronograf. Har för mig att en Omega Speedmaster 3510.50 går på runt 7-10k att serva. Om du funderar redan nu på att du vill byta vidare så bör du kolla vilka klockor som folket köper mest.
okej är det i den prisnivån kommer jag backa ur affären . Fått ett bra erbjudande men med service och även köp av armband som måste så blir det en dyr klocka istället ! Tack för svar
 

Fredig

Cartier
okej är det i den prisnivån kommer jag backa ur affären . Fått ett bra erbjudande men med service och även köp av armband som måste så blir det en dyr klocka istället ! Tack för svar

Detta bör du tänka på så fort du kollar på en automat/mekanisk klocka. Service kommer alltid behövas förr eller senare och då måste du vara beredd att lägga några tuss. :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har dyslexi ! Kan förstå din tanke efter mitt inlägg , men är man 37 år kanske man mognat utan behöva sitta lägga onödiga kommentarer .
Jag blev bara uppriktigt sagt förvånad. Jag är allergisk med såna som använder "e" istället för "är", "aa" istället för "ja" osv. och trodde det var mest tonårskids som slängde sig med den typen av lingo i var och varannan mening.
Det var inte alls meningen att driva med dina läs- och skrivsvårigheter, jag ber så mycket om ursäkt om du tog illa vid dig.
Jag jobbar fortfarande på min mognadsgrad, det är ett livslångt arbete...
 

Rillson

Omega
2-Faktor
Detta bör du tänka på så fort du kollar på en automat/mekanisk klocka. Service kommer alltid behövas förr eller senare och då måste du vara beredd att lägga några tuss. :)
Ja så är de ju :) måste snart lämna in min breitling men det är de ju värt . Sen skiljer de ju rätt mkt i pris på servicen beroende på vilket märke klockan är av mm. Men köpa en klocka för 10 sen slänga ut 5-7k direkt för service känns sådär.
 

Rillson

Omega
2-Faktor
Jag blev bara uppriktigt sagt förvånad. Jag är allergisk med såna som använder "e" istället för "är", "aa" istället för "ja" osv. och trodde det var mest tonårskids som slängde sig med den typen av lingo i var och varannan mening.
Det var inte alls meningen att driva med dina läs- och skrivsvårigheter, jag ber så mycket om ursäkt om du tog illa vid dig.
Jag jobbar fortfarande på min mognadsgrad, det är ett livslångt arbete...
Det är lugnt ville bara få fram att jag just inte är nån liten kid som bara sitter skriver nån skit utan var seriös med min fråga .
 

graees

Breitling
Jag lånar tråden lite (är mitt första inlägg). Går i tankarna om att köpa en speedmaster professinal från -92 (årsklocka för mig). Den hoppar två sekunder vid start av kronograf och är ca 30 sekunder snabb per dygn. Är kanske svårt att säga, men finns det hopp att båda problemen kan lösas genom en fullservice?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Det löser sig absolut vid en fullservice. Vid en fullservice monteras hela verket ned och delarna regörs innan återmontering. Priser som du ser för service eller som du får av butiker är som sagt för en normalservice. Vanliga slitdelar är inräknade i detta pris men behöver andra delar bytas så kan det dra iväg lite till. På en äldre klocka från 92 som helt saknar servicehistorik går det egenligen inte att säga exakt vad det kommer att kosta innan en urmakare öppnat klockan och lämnat ett kostnadsförslag. Att få ett kostnadsförslag på service kostar dig inget.
 
Topp