• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp tack...

Jomppe

Omega
2-Faktor
...så försöker jag lära min tvååriga dotter att säga när hon vill ha assistans med något i livet, i stället för att lägga sig ner och primalskrika på golvet. Det går väl sådär måste jag erkänna. Allt för många gånger kör man väl den stilen själv också, beter sig på ett sätt som kanske inte känns supergenomtänkt och t.ex. impulsköper en klocka för så mycket pengar att man skäms och sen säljer den till underpris för att flipparsjukan drabbat en.

Nu tänkte jag bete mig lite mer vuxet och fråga er vad ni tycker innan alkoholen från kvällens cognac slår till och jag impulsköper en klocka på nätet.

Jag ska köpa en kronograf som ska komplettera min BB. Fem klockor är det nerkokat till men jag har rysligt svårt att välja, så vad tycker du? Skit i priset som ju är ganska olika på klockorna men berätta gärna vilken/vilka som du tror med störst sannolikhet kan få en att inte spendera fredagskvällarna med att klocksurfa.

1 Zenith el primero med svart tavla:
zenith svart.jpg
2 Zenith el primero med silvertavla:
zenith silver.jpg
3 Zenith el primero med flerfärgad tavla:
zenith.jpg
4 IWC Pilot chrono:
IWC pilot.jpg
5 Sinn 103 St Sa:
103-St-Sa_V.jpg
Bilderna är tokstulna från nätet.
 
Jag säger flerfärgad El Primero på första plats för att den är råcool! :cigar:
På andra plats kommer svart El Primero för att den är lite mer nedtonad och lagom.
Sinn är också najs, men kommer inte i närheten av Primerostatusen...

Har tyvärr aldrig fastnat för pilotkronografer ála IWC.

Edit: okej, bilden på IWCn gör att den hamnar ovanför Sinnen i den här tävlingen då.. :p
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Av dessa hade jag definitivt valt IWC:n, dock letat upp den tidigare varianten utan "trippeldatum" (som bara känns märkligt). Sedan är ju alla riktigt nice, men kommer de hindra fortsatt klocksurfande? - Nej!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den flerfärgade tavlan på Zenithen är hur snygg som helst, skulle vilja säga oslagbar men vet att allting går att klå. Hade jag haft den på armen så hade garanterat mitt klocksurfande minskat, under en period i alla fall! Den silverfärgade är också mumma, den svarta med. IWC:n hade suttit fint och Sinnen är trevlig. Hmm, svårt val med fem fina klockor!
 

JayJay

Rolex
#3, fast i 38mm utförandet. El Primero har allt, urverket, historien, kvalité/finish osv. Sinnen är tokfin och absolut den modell jag själv hade valt i det prissegmentet... men bortser man från prislappen så är den ju inte i närheten av Zenith. Förövrigt så gillar jag verkligen mkt från IWC, men den där modellen lämnar mig faktiskt fullständigt kall.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om nr 3 men lägger gärna in en till zenith chronograph i ekvationen :)
image.jpg
 

Vesper

Rolex
Den första, snyggaste av dem, med den svarta tavlan. Den kmr man inte tröttna på som man kanske gör med den flerfärgade. Lycka till :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp