• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp tack...

corbendallasx

Friends of KS
Du har tre val och alla är Zenith :) 3an är mångas favorit och även min.
Sinn och IWC med dom modellerna spelar inte i samma liga utseendemässigt. Jag tror inte ens dom spelar samma spel :)
 
Jag tycker som så många här att 3:an är vassast, men jag vill också slå ett slag för 2:an faktiskt. En mer clean tavla kan hålla i längden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
#2 eller #4. Alltid varit svag för IWC's piloter, föredrar dock modellen innan denna.
Men den vittavlade Zenithen var också fräsch!
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Angenäma bekymmer att behöva välja mellan dessa. Sinn är jag inte lika svag för som för Zenith och Iwc.
Jag hade själv valt Iwc:n och vit primero i andra hand.
 

emilarne

Cartier
3:an känns given i denna uppställning (och i dom flesta andra uppställningar man kan komma på ;) )
 

Portofino

Panerai
Har själv haft iwc:n så borde kanske säga den
image.jpg

Men frågan är om inte jag hellre kört på denna
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan meddela herrskapet att den svarta el primeron bara finns i 42mm. Jag tycker 38mm bär som 40mm, så jag vågar inte ens gissa hur stor 42mm känns.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Det verkar som det samlade uppfattningen är entydig: Zenith el Primero med flerfärgad tavla. Ska jag vara ärlig är det den det lutat åt för mig också. Frugan tycker el Primeron med svart tavla är snyggare men jag lägger mer vikt vid vad ett gäng klocknördar tycker i detta läget. :)
Några tycker att 38 mm är en bättre storlek men jag kommer köra på 42. Har ganska grova händer och handleder och har provat klockor under 40 mm men det är inte min grej, för damigt helt enkelt.

Enda kruxet nu är att jag behöver spara några månader men efter sommaren bör jag kunna skrida till verket. Den som väntar på något gott....
 
Topp