• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Trasig Submariner-länk

Bjudko

Cartier
Nu är det ju inte låset som är trasigt utan sprinten. Det finns sådana på Ebay för några kronor, en vanlig urmakare nog byta för någon hundring.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Nä jag gillar AD men de brukar ju mest vilja sälja ny länk o nytt lås. Inget repareras där. Nu råkar Werner på ABC vara en av Sveriges bästa urmakare och har servat rolex i närmare 40år så jag tycker nog man kan rekommendera honom framför en hel del AD här i landet. Han är auktoriserat servicecenter för t.ex omega.
Du skulle lika gärna kunna uttrycka dig med följande citat; "jag har inte alltid rätt, men när jag har fel så är det rätt", du har tolkat texterna lite knasigt, men det kan även hända den bästa. Lycka till i fortsättningen.

Mvh ej arrogant pojke.
 

walhak

Omega
2-Faktor
Jättetack för alla svar! :D
Jag ska kolla med en lokal urmakare
i första hand för att kolla om han har någon idé. Annars blir det besök hos AD eller ABC när jag ska till S-holm på jobb om en dryg vecka.
 
Jättetack för alla svar! :D
Jag ska kolla med en lokal urmakare
i första hand för att kolla om han har någon idé. Annars blir det besök hos AD eller ABC när jag ska till S-holm på jobb om en dryg vecka.
Hej @walhak hur har det gått för dig?
Jag har själv fått min sprint bytt för 350 kr, och alltså sparat 3.650 kr i jämförelse med Nymans förslag.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Aha, var lämnade du in din då?
Tyvärr finns det nada kompetens i denna by och med handen på hjärtat så skulle jag inte rekommendera någon att lämna in en klocka till de jönsar som huserar här.
Ring ABC eller någon annan, släng länken på lådan och avvakta, smidigaste lösningen :)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag rekommender dig att släng på ett svart perlon band och lämna in länken på lagning. Bjuder på en bild på min GMT-C på perlon ( galet snyggt) :)
image.jpeg
Nu blir det lite OT men det där var en snygg kombo... får man fråga var du köpte perlonstrapen?
 

walhak

Omega
2-Faktor
Igen, tack för alla tips/förslag. Var ner till S-holm i fyra dagar med jobbet, chansade sista dagen och stegade in hos Rob Engström.
Förklarade läget och att jag skulle åka tillbaka till Jämtland nästa dag. De fixade länken på en gång, där snackar vi service :)
Kostade lite, men känns bra med originaldelar.
 
Topp