• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! USPS paket...

BME

Cartier
Väntar på paket som skickats med USPS från staterna.
Tycker det borde vara framme vid det här laget och idag får jag även ett mail som säger att de har försökt leverera paketet men att jag inte var på plats.
Grejen är att detta mail kommer från en adress som lyder [email protected] med rubriken Gordon, Fritz O. agent USPS‏.

I mailet står det såhär:
Dear client,

We attempted to deliver your item on February 28th , 2013 , 09:55 AM.
The delivery attempt failed because nobody was present at the shipping address, so this notification has been automatically sent.
You may arrange redelivery by visiting the link below or pick up the item at the nearest postal delivery office indicated on the receipt.
If the package is not scheduled for redelivery or picked up within 48 hours, it will be returned to the sender.
Label/Receipt Number: 89049555773US
Expected Delivery Date: February 28th, 2013
Class: International Package Services
Service(s): Delivery Confirmation
Status: Notification sent
To check on the delivery status of your package or arrange redelivery please visit the following URL:
https://www.usps.com/
To download the commercial invoice, in SCR format, needed for redelivery,follow the link:
http://ceake.com/files/89049555773US.scr
phone: 1-170-538-3683
Thank you,
Copyright© 2012 USPS. All Rights Reserved.
*** This is an automatically generated email, please do not reply ***

Subject : Package is not scheduled for redelivery


En scr fil låter skumt bara det men jag är ingen expert.
Telefonnumret kommer jag inte fram på, Label/Receipt Number kan jag inte söka på mm.
Det känns fishy helt enkelt.

Är det någon som har erfarenheter av liknande incident?
Hur har det gått till när ni fått något levererat via USPS?

Om detta faktiskt är kosher så vill jag ju inte att mitt paket skickas tillbaka :shock:
 

Josef B

Bestraffaren
När jag fått paket via USPS så har den kommit till dörren, när jag inte varit hemma så har den skickats till närmaste Posten och sedan skickades en avi ut och jag hämtade den där.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp! USPS paket...

USPS är ju uessanska posten så det bör isf vara svenska posten som kör ut. Fiskigt värre!!!
 

BME

Cartier
Josef B skrev:
När jag fått paket via USPS så har den kommit till dörren, när jag inte varit hemma så har den skickats till närmaste Posten och sedan skickades en avi ut och jag hämtade den där.

Ja det var väl lite så jag hade förväntat mig att det skulle gå till sen fick jag detta mail väldigt lägligt i tid när paketet skulle vara framme ungefär...

Kan även lägga till att jag har fått ett annat trackingnummer som jag kan söka på på USPS hemsida och där står det fortfarande "in transit".
 

Itson

Omega
Jag hade kontaktat företaget via deras Officiella hemsida och definitivt inte laddat ner filen i mailet. Ogillar verkligen mail som dessa, hamnar direkt i skräppost. Det kan mycket väl vara så att du har avi:n i brevlådan på måndag.
 

BME

Cartier
Hittade en länk tillslut på USPS hemsida där de varnade för bogus mail så jag känner mig lite lugnare men även besviken då jag blev så glad när jag bara såg att jag fått mail som påstod att mitt paket var framme...
Aja det är väl bara att vänta tålmodigt...

Så här står det på deras hemsida ifall någon skulle råka ut för något liknande framöver:
BEWARE OF SPAM!
BOGUS E-MAILS SENT TO POSTAL CUSTOMERS
Some postal customers are receiving bogus e-mails about a package delivery or online postage
charges. The e-mails contain a link or attachment that, when opened, installs a malicious virus
that can steal personal information from your PC.
The e-mails claim to be from the U.S. Postal Service and contain fraudulent information about
an attempted or intercepted package delivery or online postage charges. You are instructed to
click on a link, open the attachment, or print the label.
But Postal Inspectors warn: Don't do it!
Like most viruses sent by e-mail, clicking on the link or opening the attachment will activate a
virus that can steal information—such as your user name, password, and financial account
information.
What to do? Simply delete the message without taking any further action. The Postal Inspection
Service is working hard to resolve the issue and shut down the malicious program.
If you have questions about a delivery or wish to report spam, please call 1-800-ASK-USPS or
email [email protected].
 

paradis

Audemars
Jag skulle prova,med att ringa eller besöka post kontoret var du vanligen hämtar/skickar brev.....kanske dom har lämnat det där...!!!Kostar inget att prova...!!!
 
Topp