• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp, vad blir nästa klocka?

emilarne

Cartier
Jag behöver expertishjälp..har precis sålt en Zenith el primero flyback till en medlem här på forumet. och nu sitter man här med en trött SMP 2255.80 och letar nytt projekt. Tänkte först hoppa ner i rolex-träsket men vill nog vara lite mer udda en så...
Har ni något roligt tips? pris kanske 10-30k allt är intressant men det ska gärna vara nåt lite udda..
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Inte så udda men jag säger kör på Rolex. Kanske Skippa en vanlig sub som är väldigt vanlig. Jag är själv nöjd med min GMT den är väl inte sååå vanlig. Annars är jag sjukt sugen på en Explorer II men då måste jag göra mig av med gmt:n och det går ju inte :)

Min GMT
IMAG1839-1.jpg
 
V

Viggen

Guest
Udda säger du. U-Boat säljer en klocka med ett 9mm tjockt safirglas. Tror den låg på ca 42000:-. :)
 

Bilagor

  • uBoat6949glamourside.jpg
    uBoat6949glamourside.jpg
    47.4 KB · Visningar: 530

emilarne

Cartier
Tänkte köra helt utan önskemål för att få så otippade svar som möjligt, men ok det kanske är onödigt meckigt ;)
Men ok typ så här:
Nyare eller vintage spelar ingen roll
Skulle vara kul med en GMT
Gillar tekniskt intressanta klockor före designmessigt intressanta
Eller historiskt intressanta

Räcker det? :D Har man något i samlingen som kan vara intressant så hojta till
 

emilarne

Cartier
LongCon skrev:
Inte så udda men jag säger kör på Rolex. Kanske Skippa en vanlig sub som är väldigt vanlig. Jag är själv nöjd med min GMT den är väl inte sååå vanlig. Annars är jag sjukt sugen på en Explorer II men då måste jag göra mig av med gmt:n och det går ju inte :)

Min GMT
IMAG1839-1.jpg


Ja jag har tänkt rolex men kände för något lite mer udda, kanske vintage "rootbeer" GMT...
Men din är ju riktigt fin! Den alla dagar över Explorer 2:an ;)
 

carlanton

Audemars
Kul att du blev medlem! Tråkigt bara att det inte finns så många klockor som slår Zenithen..

Men en tudorkronograf med pandadial och daytonaring kommer åtminstone i närheten. Ligger en riktigt fin ute på Uret vintage. Roligare än Rolex, tycker jag.
 

Pleximannen

Cartier
En patinerad Speedmaster cal 321? Då har du historiskt intressant, du har vintage, den är inte jättevanlig, hyfsat med connoisseurpoäng, och den är dessutom överkomlig prismässigt.
 

oskarponken

Panerai
Tycker du ska testa en IWC GST Chrono med svart tavla. Underskattad klocka, tyvärr har min vandrat vidare men den kommer att ägas igen.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358072697.803112.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358072697.803112.jpg
    101.5 KB · Visningar: 415

Itson

Omega
emilarne skrev:
Tack för tipset! Ser intressant ut
Det tycker jag absolut att du skall göra. Gillar själv deras modeller skarpt.
80talisten skrev:
Itson skrev:
En Royal Orient kanske? Är inte udda i Japan men svårare att träffa på i resten av världen.
Vad ligger Royalty Orient på prismässigt?

Vet inte riktigt hur det ser ut med de äldre vintage modellerna, men de som går att köpas nya verkar ligga från 10.000kr till 35.000kr på ett ungefär.

Edit: Exklusive moms!
 

emilarne

Cartier
Itson skrev:
emilarne skrev:
Tack för tipset! Ser intressant ut
Det tycker jag absolut att du skall göra. Gillar själv deras modeller skarpt.
80talisten skrev:
Itson skrev:
En Royal Orient kanske? Är inte udda i Japan men svårare att träffa på i resten av världen.
Vad ligger Royalty Orient på prismässigt?

Vet inte riktigt hur det ser ut mer de äldre vintage modellerna men de som går att köpas nya verkar ligga från 10.000kr till 35.000kr på ett ungefär.

Har du nåt skönt tips på var man hittar dom?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En GS kanske?
img_index.jpg


Eller en GS med GMT?
sbgm0075.jpg

sbgm0076.jpg


Tycker själv att de urtavlorna är riktigt sexiga, men fegar alltid ur och väljer svart urtavla.
 

emilarne

Cartier
yonsson skrev:
En GS kanske?
img_index.jpg


Eller en GS med GMT?
sbgm0075.jpg

sbgm0076.jpg


Tycker själv att de urtavlorna är riktigt sexiga, men fegar alltid ur och väljer svart urtavla.

Deras dykare är riktigt balla, men man får ligga i lite för att få tag i GS. kollar på denna Glycine, vad tror ni om den?
combatsubstealth.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte sett den live, men min uppfattning är att helsvarta klockor gör sig bäst på bild.

Gillar du färg, så går denna att hitta för 30'kr ny. Möe pengar, men fin.
Grand+Seiko+10th+Anniversary+limited+edition+SBGM031.jpg
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Hjälp, vad blir nästa klocka?

yonsson skrev:
En GS kanske?
img_index.jpg


Eller en GS med GMT?
sbgm0075.jpg

sbgm0076.jpg


Tycker själv att de urtavlorna är riktigt sexiga, men fegar alltid ur och väljer svart urtavla.
Oj vad vacker den modellen var! Plexi eller bara domat?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp, vad blir nästa klocka?

_jonte skrev:
Oj vad vacker den modellen var! Plexi eller bara domat?

Du menar den undre antar jag (SBGM007). Jag trodde alla nyare GS hade saffirglas, men nu blir jag osäker.
 
Topp