• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hjälp! vilket band?

meo_swe

Audemars
Tja! Ska inom en timme på bal. Så nu kom ju kvällens svåraste val... Vilket band till min LLD?
Orginal
DSC_0164.JPG

Brunt hirsh
DSC_0166.JPG

Eller vintageläder?
1431614725678-1205474424.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om du ska vara lite mera formell och ha en mörk kostym och svarta skor så det svarta original. Det bruna skulle gå snyggt till en mera informell kostym med bruna skor.
 

meo_swe

Audemars
Om du ska vara lite mera formell och ha en mörk kostym och svarta skor så det svarta original. Det bruna skulle gå snyggt till en mera informell kostym med bruna skor.
Klädseln kommer vara Uniform M//1886, dvs mörkblå med gula kontraster. Och ha kostym på bal,går det?:p
 

meo_swe

Audemars
Gick det bra på balen? Fick du någon feedback på ditt val?
Då största delen av folket där var soldater som ansåg att det är helt okej med att bära en suunto till bal så var der faktiskt inte en själ som kommenterade klocka. däremot sticker man ju ut ganska mycket som gardist (klackjärn, rrolig mössa, cool uniform)
 

Jonte73

Audemars
Då största delen av folket där var soldater som ansåg att det är helt okej med att bära en suunto till bal så var der faktiskt inte en själ som kommenterade klocka. däremot sticker man ju ut ganska mycket som gardist (klackjärn, rrolig mössa, cool uniform)

Trodde ni körde med sporrar och grejer :/)
 

meo_swe

Audemars
Trodde ni körde med sporrar och grejer :/)
Det är kavalleriet. Jag som numer är infanterist slipper både ridstövlar och sporrar. Få av sig ridstövlar på fyllan kan vara en av de sämsta saker jag försökt mig på
-Ahhh Kungens finaste. ;)
Såklart! Man måste ju visa pöbeln i Uppsala hur det anstår sig att uppträda på bal;)
Dvs att ska man dricka whisky är Hasses hemlagade inte okej. Eller att champagne och mousserande inte är samma Sa. Eller att det heter bordsdam och inte "hon slm sstt brevid".
 

Jonte73

Audemars
Det är kavalleriet. Jag som numer är infanterist slipper både ridstövlar och sporrar. Få av sig ridstövlar på fyllan kan vara en av de sämsta saker jag försökt mig på

Såklart! Man måste ju visa pöbeln i Uppsala hur det anstår sig att uppträda på bal;)
Dvs att ska man dricka whisky är Hasses hemlagade inte okej. Eller att champagne och mousserande inte är samma Sa. Eller att det heter bordsdam och inte "hon slm sstt brevid".

Ni har lika fåniga kläder, därav ihopblandningen :)
 
Topp