• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp, vridningen trillade av på min Sub!

Ricrob

Patek
Råkade precis haka i vridningen i armstödet på stolen när jag lyfte armen och sen låg dessa delar löst i tröjärmen! :nailbiting:

Frågorna är; Ska den trilla av så relativt lätt eller satt den för löst? Den var loss i förra veckan då Rob E provtryckte den.

Fattas ngt eller är det allt som syns på bilden?

Ska jag trycka dit den själv eller åka in till Rob? Fattar hur det ska sitta men har aldrig pillat med detta förut. Om det är lätt och jag kam testa själv, är det ngt spec knep/faror att tänka på?

Tack på förhand!

tTT5wKu.jpg
 
C

China

Guest
Jag tycker att du bör ta en tur till Rob E, även att du har alla delar och det är lätt att fixa själv. När vridringen trycktes av så kan glaset/packningen ha släppt något så att klockan inte är tät. Better safe than sorry.:)
 

Ricrob

Patek
Konstigt...Frågan är satte dom dit den rätt ?
Mm, jag vet inte..? Den är tydligt fint infettad och snurrade som en våt dröm efter att den var loss hos Rob men som sagt, den lossnade ganska lätt.. Kanske drog till den i exakt rätt vinkel för att den skulle lossna dock, vad vet jag? Glad att delarna stannade i ärmen och for iväg iaf och jag känner nog att det blir ett pitstop till Rob E nu på lunchen.. Lunch ngn? :)

(Detta lilla missöde gör ju inte att tankarna kring DJII mildrades direkt..)
 

Ricrob

Patek
Jag tycker att du bör ta en tur till Rob E, även att du har alla delar och det är lätt att fixa själv. När vridringen trycktes av så kan glaset/packningen ha släppt något så att klockan inte är tät. Better safe than sorry.:)
Du har helt rätt! Vattentätt är ett måste förra veckans ingrepp var prisvärt men långt ifrån gratis..
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Surt som fan. Har själv lyckats slå bort ringen på min Sub G/S för en herrans massa år sedan. Körde grästrimmer i halvmeter högt gräs och lyckades klippa till ringen så den lossnade. Märkte det efter jag var klar. Ner till urmakaren för att köpa en ny, snabbt tillbaka och leta efter infon om att en ny kostade då 5K. Gud var god den dagen och efter mindre än 30 min letande så hade jag den i handen.
 

jabla

Sarlacc
Helt klart rätt att låta dem fixa det så snart efter en service. Annars är den ganska lätt att att sätta tillbaka själv, finns många trådar om bezelbyte som beskriver hur.
 
Topp