• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp

Erikmålare

Breitling
Du har gjort mer än tillräckligt! Riktigt bra att erbjuda en träff för att gå igenom skicket, mer än så tycker jag verkligen inte du ska göra. Verkar lite konstigt att köparen inte ens kan ordna en bild, frågar du mig är han i behov av snabba pengar.
Tack för att du står på min sida. Känner detsamma, därför har jag nu bestämt mig för att ignorera honom om han fortsätter att höra av sig
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vilken hjälte. Snubben kan varken låta dig kolla på klockan eller bifoga bild och vill ha tillbaka halva summan? På en skala 1 till 10 hur legit det här låter måste jag säga minus 3.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Shit vad segt.
Självklart har köparen själv ställt till det. Som någon skrev så är han antagligen i behov av snabba pengar.

Oavsett skuld i detta fall så förstår jag att det känns jäkligt obehagligt.
Det här är anledningen till att jag hellre skänker bort mina saker till välgörenhet än att försöka få in några tusenlappar på blocket.

Hoppas det löser sig
 

Gurkan

Cartier
Inte läst hela tråden, men jag har liknande erfarenhet från Blocket. Sålde en ~2k quartz klocka som skickades REK. En vecka senare hör personen av sig och påstår att datumskiftningen strular och att han vill ha tillbaka hälften av köpesumman (den har naturligtvis aldrig strulat i min ägo). Vi skickar lite mail fram och tillbaka, jag ställer lite frågor, och han uppger till slut att datumet inte ens skiftar när han vrider manuellt på kronan.

Jag ber direkt om en video på filmad på klockan när han vrider för att själv se, då jag starkt betvivlar detta. Men naturligtivs har han inte en telefon han kunde filma med. Bad honom återkomma när han kunde låna någon kompis telefon för att filma, men det vart tyst:)

Det blev slutet på Blocket för min del...
 
Håller med föregående skribenter; det känns helt orimligt att höra av sig efter en månad om klockan gått sönder redan efter första dagen. Och av sms-historiken att döma har han ju också tackat nej till ett förslag från din sida om att få titta närmare på klockan. Jag hade hållit honom på avstånd och inte svarat på några ytterligare försök till kontakt; det är en sak mellan honom och den urmakare han väljer att anlita.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Erikmålare

Breitling
Tack alla som har engagerat sig! Det känns skönt att dom flesta står på min sida. Jag har inte hört något mer från denna person så förhoppningsvis så har han gett upp och slutar höra av sig
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vanligtvis ska man ju köpa säljaren men på Blocket är det minst lika viktigt att köpa köparen. Det är av anledningar jag inte vill gå in på här tämligen enkelt att i princip omedelbart kunna avgöra om köparen är seriös eller inte.
 
Topp