Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälpa vän att fixa schysst beg klocka, budget 2kkr. Något mellan vanlig->dykare.

Diskussion i 'Diskussion' startad av 40 utan klocka, 31 augusti 2016.

1. 40 utan klocka
    Trådstartare

40 utan klocka Torpare

Jag och en kompis håller på att hjälpa en stackars klocklös vän att komma med in i gemenskapen och bli med klocka. Han tänkte budget ca 2000kr och han vill inte ha en dressare utan snarare en klocka som inte är "gubbig" utan gärna lite pigg, sportigare men som han ändå känner sig välklädd till på lördagskvällen. Han är typ 40 år men lite mer ungdomlig och sportig av sig. Urtavla i vitt, metall eller blått verkar han gå igång på. Han är ganska normalt byggd så diameter ca 41? Han vill inte ha en snusdosa på armen men inte för klent. Automat eller Quartz verkar han vara öppen för. En bättre begagnad. Vilken klocka tänker ni som läst ända hit? Svara gärna med länkar så man får lite ögongodis till att titta på :)

Tack på förhand!

2. Chami

Chami Friends of KS

Kan han gå upp liiiite så brukar det väl finnas från seiko Sarb serien som är lite sportigare
    Typ 033

40 utan klocka gillar detta.
  3. SkitOxe

SkitOxe Bonde

Från:
    Stockholm
    Seiko SUN025. Verkar ticka av det mesta på din väns lista. Kan fås ny för runt den pengen. Kanske lite högre.

osverigeo, Rolfex, Affe och 2 andra gillar detta.
  4. 40 utan klocka
    Trådstartare

40 utan klocka Torpare

Tack för den! Ja den måste jag visa honom. Han är lite velig så jag får inte visa för många men denna verkar ligga bra till. Han vill nog helst ha armband i metall, dvs inte läder eller nato heller.

SkitOxe gillar detta.
  5. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Orient Ray?

Zalath och 40 utan klocka gillar detta.
  6. klocknooben

klocknooben Borgare

7. 40 utan klocka
    Trådstartare

40 utan klocka Torpare

8. sherwan

sherwan Präst

Från:
    Stockholm
    SKX009
    image.jpeg

Wozzor, osverigeo och 40 utan klocka gillar detta.
  9. Rolfex

Rolfex Bonde

Från:
    Rolfex
    Nu fattar jag ditt inlägg hos mig, din Seiko är skitsnygg, men priset ligger väll på 5500kr ca. Snygg med GMT!

10. SkitOxe

SkitOxe Bonde

Från:
    Stockholm
    Oops borde nämnt att jag stulit bilden! Äger inte den klockan :)

Rolfex gillar detta.
  11. Exxet

Exxet Borgare

40 utan klocka gillar detta.
  12. Rolfex

Rolfex Bonde

Från:
    Rolfex
    Trodde du ägde den Seiko kan du!

Mårtenssons ur Brookfield