• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hmm kanske ev vit Milgauss istället...

Ryttaren

Rolex
Jag har ju som många andra fått en jobbig sommarförälskelse i den hårt hypade Explorer II, nu har även den nya Milgaussen med vit tavla börjat locka allt mer.

Får ligga lågt med köp ett tag tror jag men visa gärna (och sälj in) era Milgauss :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Mmmmmm

6atese7u.jpg


Fast Milgauss är jäkligt balla också!
 

Sond

Patek
Jag har int en Milgausse att visa upp men jag förstår din tvekan. Milgaussen med vit tavla OCH grönt glas är otroligt fin. Definitivt något att titta närmare på. Själv har jag svårt för sekundvisaren. Tänk om de hade haft en rak med en röd topp formad som en pilspets... Då hade jag aldrig kunnat motstå,,:)
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Jag har int en Milgausse att visa upp men jag förstår din tvekan. Milgaussen med vit tavla OCH grönt glas är otroligt fin. Definitivt något att titta närmare på. Själv har jag svårt för sekundvisaren. Tänk om de hade haft en rak med en röd topp formad som en pilspets... Då hade jag aldrig kunnat motstå,,:)
Alltså vit tavla och grönt glas finns ju bara som hemmamek. Och det är inte speciellt snyggt, tavlan blir ju bara grön :)
 
DSC_0002_zpscfbf5903.jpg


Jag är iaf mycket nöjd med min. Det är inget för den som vill vara diskret då den är rätt blingig, men det har jag å andra sidan inga problem med. :woot:
 

Ryttaren

Rolex
Jaha, sambon tycker milgaussen är ful..."finns ju liksom inget på ringen, och GULA fula pluppar!"

Hon har fått en Longines Hydroconquest 39mm av mig tidigare, så hon gillar dykarur.

Kanske blir en sån bara därför då :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Vita Milgaussen är inte min favo heller, ska man ha Milgauss är det isf för en med grönt glas!
 

DrDre

Patek
Jag får väl rycka ut till blixtvisarens försvar då om ingen annan gör det. Jag kan mkt väl förstå om folk tycker att den ser lite konstig ut, för det gör den ju. Men....jag tycker att man också måste beakta dess historiska kontext. Den togs ursprungligen fram under en era när man kunde köpa radioatkivt rakvatten (hävdade man) som hette Atom, och man hade en optimistisk framtidstro. Kriget var slut och livet blev bättre för varje dag och (natur)vetenskapen skulle kunna lösa alla problem och teknologin i synnerhet gjorde folks liv trevligare och batter. Många tex köpte sin fösta bil etc etc. Så då var det rätt naturligt att man utvecklade en klocka som såg ut så här:



Eller så här


När Rolex sedan släpper tredje generationen så tycker jag faktiskt att man gör det rätt snyggt. Man blinkar lite med ena ögat åt sin historia, men faller samtidigt in för det (ofta rätt billiga) knepet att bara göra en replica av en gammal modell, utan man gör en modern tolkning av sin gamla klassiker.

Om man vill bli pretentiös, så tycker jag att man ska beakta en klocka lite som konst, dvs man måste sätta den i sitt sammanhang ("Ibland är en klocka inte bara en klocka"). Och précis som med konst, så kan man få en annan förståelse och se andra saker om man känner till bakgrund, miljön, konstnären/tillverkaren etc. Så därför tycker jag att blixtvisaren faktiskt är jäkligt cool och om det hade funnits valmöjlighet att köra på pil eller blixtvisare, så skulle jag valt blixten.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Jag gillar den vita Milgaussen! Så mycket att jag bestämde mig igår för att köpa en. Men när sambon fick se den på bild sa hon att jag inte fick... För att hon minsann skulle köpa den! Så fick det bli, imorgon hämtar hon sin vita Milgauss och jag får tänka om.
 

DrDre

Patek
Satt och surfade runt lite igår kväll och hittade några härliga bilder på blixtvisare. Underbar klocka.



 
Topp