• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hmmm... visare i guld på en Explorer I?

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Skulle det kunna vara något? Joberman skrev igår om sina drömmar där en Exp1 figurerade och i natt låg jag och funderade på om guldvisare skulle vara ballt på min Exp1. Vad tror ni? Go or no go?
 

Ricrob

Patek
Guldvisare är alltid coolt, iaf på gamla Seiko's.. ;) Seriöst, jag tror på konceptet visuellt men vettefan om jag skulle mecka med en Exp för det..?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Njäe, skulle se ut som fan. Dels för att det är en stålklocka (men det är bara för att gulddetaljer på stålklockor är en av mina pet peeves...) men framförallt för att tavlan har vitguldsindex.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
No go alltså? Jag körde guldvisare på en 16030 och det funkade men då hade jag iofs index i guld också. Vem guldplätterar en Exp1-tavla. That would do the trick! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockor där index och visare inte matchar ser enligt mig osammanhängande ut, så no go...
 
Topp