• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee behandlar: Omega De Ville tresor

Marckus

Panerai
Week on the wrist. Tycka vad man vill, men klocklektyr är alltid gött...

1404247525756


http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-the-omega-de-ville-trsor

Fan, den här var inte dum, eller hur Omegasson! ;), ping Apansson
Bra komponerad, men för att min baguette ska ryka måste den vara mindre.
Vad tycker ni andra?
/m
 

Apansson

Torpare
Så jävla snygg. Gillar dock inte riktigt vita tavlor. Fatta vilket djup man skulle kunnat få i en mörk...
Lite stor dock.
 

jandan

Panerai
Jättesnygg! Jag är kluven till vit tavla, lite som Apansson säger, en mörk, men å andra sidan tycker jag att vita tavlor passar den typen av ur. Kanske något stor, precis som nämnts tidigare...
 

Sond

Patek
Tänk om de åtminstone hållt den till 38 mm. Annars gillar jag den skarpt. Så vad tycker jag om den då den är 40? Måste ses på armen för att kunna avgöra hur stor den är. Men då jag tycker 36 är rätt så lär denna vara för stor.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Jag gillar både designen och storleken. Att urverket är top-notch drar inte ned heller. Men å andra sidan finns det sjukt mycket alternativ i detta segment och det finns mycket fina liknande pjäser både från Rolex, Jeager, Glashütte osv.
 

Apansson

Torpare
Tänk om de åtminstone hållt den till 38 mm. Annars gillar jag den skarpt. Så vad tycker jag om den då den är 40? Måste ses på armen för att kunna avgöra hur stor den är. Men då jag tycker 36 är rätt så lär denna vara för stor.
Hade en omega-dress på 39mm, dock tunnare än tresor. Den kändes bra, men efter att ha haft daydate så vill jag nog aldrig ha ett större kostymur än 36.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Väntar på stålvarianten...gillar inte helguld. Annars en riktigt fin klocka, speciellt att den är manuell.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Gillar designen, 40mm kanske för stort för en dressare, priset för högt mot vad som ligger i samma prisklass.
Blir inget för mig.
Men om någon skulle ge mig en så ja tack :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tycker omega har lyckats bra med den här modellen, gillar att datumet är ner fräst på något sätt. Men 99.000kr känns saftigt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Finns INGET negativt att säga om någon De Ville.
Men visst, jag anser lite att glas på baksidan inte hör hemma på en sån där klocka, men det kan ju diskuteras i oändlighet.
 
Topp