• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee - Talking Watches With Pras

Apansson

Torpare
Stekig kille! Men jäkligt intressant ändå att han till skillnad från många andra artister inom samma genre har lyckats tratta ned det till det han ändå gjort. Det är väl ingen hemlighet att jag också har en förkärlek för ädelmetall, så det här är helt i min smak!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Shiiit vilka fina pjäser. Bra smak (och dyr!). Ingen vintage här inte! :)
Tuxedon var grym! Svåranvänd, men grym!
(Många utropstecken...)
image.jpg
image.jpg
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Stekig kille! Men jäkligt intressant ändå att han till skillnad från många andra artister inom samma genre har lyckats tratta ned det till det han ändå gjort. Det är väl ingen hemlighet att jag också har en förkärlek för ädelmetall, så det här är helt i min smak!


AP i roseguld är riktigt nice!
 

meuller

Omega
I mina ögon inte så rolig samling som vi har sett i andra avsnitt. Men jag gillar att han kör på det han tycker är snyggt, verkar vara en skön kille.
 

CLT

Rolex
Skulle gärna sett hans tidigare samling, känns som att det fanns mycket godis där. Men nuvarande verkar det inte heller vara något fel på!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Pras är ju alltid pras och tuxedo plus Patek nautilus är ju riktigt smäckra. Men personligen har jag aldrig fattat tourbillion rent estetiskt, varför man väljer förstöra en så vacker tavla som AP:n har är för mig ett mysterium... :facepalm:
 

fc2

Rolex
Okej avsnitt men ganska torftig samling. Kändes mest som många nya dyra klockor. Säger inte att en intressant samling måste innehålla vintage, inte alls, men denna samling kändes väldigt enkel (ej att förväxlas med enkelspårig, vilket är helt okej.)

Gillar dock att han suktade efter en Sky Moon.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grymt avsnitt med en underbar snubbe! Tror dock att hade varit lyckligare om han också hade haft ett par vintagepjäser i samlingen. :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag trodde detta avsnitt skulle bli 100 % bling. Istället visade han sig vara en seriös kille som vet vad han vill ha i sin samling. Grymt kul avsnitt! :)
 

Noami

Cartier
De två senaste med Pras och Kevin Rose har varit riktigt bra. Intressant med lite omväxling från gamla Pateks och sällsynta Rollar - samtidigt som det också har sin charm. Tumme upp på Kevins Zeitwerk och Pras med sin ultratunna Tourbillon.

Förresten, vi borde styra ihop en samlingstråd för Talking Watches.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Gäsp... svinrik snubbe snackar om hur han väljer att köpa sina lyxprodukter... ointressant
"Dis one of my favourite everyday watches" (ap rose tourbillion) ...utan en enda repa???
Cool kille no doubt - comes to watches - mindre intressant för mig
 

Knight

Cartier
Inte särskilt imponerad.
Hur svårt är det att dra ihop massa tunga refar när man är gjord av pengar.
/j

Det är ju de flesta som är med i talking watches, gjorda av pengar? Serien handlar väl ändå om samlare och varför de samlar. Är det mer creddigt att betala någon annan för att leta rätt på något mögligt än att knalla in hos AD och köpa nytt? Meyer med flera jagar ju knappast själva..
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag kan känna igen beteendet lite hos mig själv, om än i ett annat prissegment - köpa en, bli biten, köpa massor, och sen märka vad man gillar.
Fick mig att fundera över "samla" vs. "köpa". För mig är det inte att samla när man bara köper allt, utan först när det är ett riktat köpande. Men det är väl en utveckling, och jag vet att diskussionen varit uppe tidigare.
Riktigt grymma klockor, och för att leta bland de dyrare så tycker jag de känns väldigt behärskade. Till och med tuxedon kändes nästan sober.
 
Topp