• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hon har sagt ja! ..till en vintage omega seamaster

felixSch

Omega
Hej klocksnack!

Fick hem en klocka idag som jag tänkt att min flickvän skall få på sin födelsedag. Hon fyller om några månader men fick se klockan nu för att "godkänna" den innan eventuell service och uppfräschning.

Klockan är en Omega Seamaster 14700 med cal 552. 34-35mm i diameter så funkar både som dam och herrur idag tycker jag! (Efter jag polerat upp glaset lite och satt på ett läderband blev jag sugen på att behålla den själv istället, men jaja...) Glaset ska nog bytas då det har små sprickor. Testade den under två timmar och den gick då ungefär en minut efter. Urverket ser ut att vara utan rost, men ha en del överflödigt fett eller något sådant lite överallt? Ser inte så snyggt ut i alla fall och jag tror jag låter klockan ligga stilla till service. Tavlan är silverfärgad och ser ut att vara i väldigt fint skick. Kronan är ej original (Någon som vet hur den ska se ut på denna modell?)

Efter bandbyte och polering av plexi visade jag den och fick ett OK till service och fix! Så nu blir nästa steg att leta urmakare och jaga originalkrona. :)

Lite bilder!
1.JPG


Bak.jpg

urverk.jpg

Caseback.jpg

2.JPG

3.JPG

(Min arm på bilderna! ;))

/Felix
 

felixSch

Omega
Tack för tipset!

Hittar klockor med samma boett som har både "feta" och "smala" kronor.
$_35.JPG

download.jpg

3ho5ySu.jpg

51500-1a83a6c6175a66539be7e2173f4a4b72.jpg
143119_01_medium.jpg


Någon.som vet vilken det skall vara på min klocka? :)
 

penrod

Breitling
Fin present! Alltid varit svag för Seamasters från 50- och 60talet. Har renoverat en klocka på "Farfars klocka" på söder och kan rekommendera dem om du bor i Stockholm.
 

felixSch

Omega
Ja det blev en service och polering av plexit. Min flickvän skaffade dock en nyare klocka istället så denna blev bara liggande.

Tack, ja den är fin!
 
Topp