• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hong Kong-paket, del 2 av 2 (Budgetdykare 1A)

laketwig

Patek
2-Faktor
För en gångs skull har man lite tur ... :cigar:

Var hemma på lunchen för att gå ut med hundarna. Precis när jag parkerade utanför huset ringer telefonen: "Öhh, tjena, från DHL. Erru hemma eller ...?". En minut senare lämnade han över mitt efterlängtade andra paket från Hong Kong.

Förra gången var det ju en klocka till min fru, så då passade det med en honkatt vid öppningen. Nu var det till mig, så då fick Ebbe rycka in:

Seiko H1.jpg


En Seiko till:

Seiko H2.jpg


En av dom mest omtalade klockorna på detta forum. Som någon sa, det går inte att undvika att äga en förr eller senare:

Seiko H3.jpg


En SKX007 på Jubilee. Standardlängd på länken ger ett utmärkt rassligt bilhandlarhäng, men det ska åtgärdas:

Seiko H4.jpg


Allt snack om denna klocka verkar sant. Den känns precis så rejäl som alla säger. Dessutom snygg och mycket tydlig. En perfekt badklocka/beater för kaffepengar ...
 

Mako

Omega
Kul! Beställde en själv den 14e från watchhub men har inte sett röken av den än. Nu blir man ju xtra sugen...hur länge fick du vänta?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kul! Beställde en själv den 14e från watchhub men har inte sett röken av den än. Nu blir man ju xtra sugen...hur länge fick du vänta?

Det blev lite stök med paketet, då jag beställde två olika Seiko på en gång. DHL accepterade inte två klockor i samma paket (!?!), så det fick packas om. Det tog en vecka innan dom gick iväg, sen en för det första paketet att komma hit och ytterligare en för det andra. Om ditt gick iväg direkt (och du betalade en hundring extra för DHL) borde det vara här vilken dag som helst. Körde du Hong Kong-post, som ju är gratis, lär det ta minst en vecka till.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Riktigt härlig beater det där! Ångrar att jag sålde minkommer garanterat att bli en sådan i framtiden igen! Grattis!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Mako

Omega
Det blev lite stök med paketet, då jag beställde två olika Seiko på en gång. DHL accepterade inte två klockor i samma paket (!?!), så det fick packas om. Det tog en vecka innan dom gick iväg, sen en för det första paketet att komma hit och ytterligare en för det andra. Om ditt gick iväg direkt (och du betalade en hundring extra för DHL) borde det vara här vilken dag som helst. Körde du Hong Kong-post, som ju är gratis, lär det ta minst en vecka till.
Ok, tack för fakta...körde Hong Kong post efter att läst i nån tråd att det funkade bra och mindre risk för att fastna i tullen menmen, den kommer väl snart
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Watchhubs här också. Tull utgår inte om värdet understiger SEK 1.300:-. Beställde ju två klockor, men då dessa skickades i separata paket (se mitt inlägg ovan) understeg varje paket 1.300:-.
Fin'ur'ligt! Är det ingen fraktkostnad på detta då? Fick betala tull på en klocka från USA då frakt + kostnad översteg 1300 :S
 

isbjörn

Panerai
Bara att instämma i lovsången. Saknar en jubilee till min, men när klockan är så billig känns länkarna plötsligt dyra... :) Tokbyter nato och zulu sålänge!

jymu7u4e.jpg


Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 
Topp