• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hong Kong

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kommer stanna till i Hong Kong under 4 nätter i mitten på oktober.
Vilka måsten som klockintresserad finns det?

Shoot..
 
  • Like
Reactions: par

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan en jävla massa sneakersbutiker, men inga klockbutiker. Sushistället på Nathan road är det bästa jag varit på i hela världen.
Man måste ta kölapp och får vänta på plats i cirka 40min, men det ligger en arkadhall precis brevid där man kan fördriva tiden tills man får ett bord.
 

Snårtas

Rolex
Officine Panerai på HK-sidan. De har säkert öppnat några till sedan jag var där 2007...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vart man än är så ser man klockbutiker i varje gathörn, sånt jävla klockmecka! Alla stora tillverkare finns även i typ alla varuhus också.

http://www.kenwatches.com/ har 4 butiker i stan om du vill titta på beggat.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Japp, att det finns klockbutiker överallt blev jag varse sist. Tänkte mest vart man skall vända sig för bäst priser eller roligast sortiment. Tänker nog närmast på beg. alt. vintage.
Funderar på att köpa mig en klocka när jag ändå är där...
 

MartinSWE

Omega
Det finns så sjukt många klockbutiker. Har själv varit i ett 20-tal. Så allt handlar om vad du är ute efter. Ska du bara glo och fönstershoppa eller handla?

I Rolexbutikerna, framförallt på Hong Kong-ön så har de stålklockorna lite vid sidan av då de säljer så dåligt. Överallt är smakliga och osmakliga guld och platina-klockor doppade i diamanter.

Jag älskar Hong Kong. Konsumtion när den är som vackrast!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vart ska man börja... Hong kong är fantastiskt. För roligast sortiment - gå till the vintage concept. Vill säga att du gillar mögliga och snordyra rolex. Annars är det bara att ta blicken upp mot byggnaderna. Sitter klockskyltar på vart 3e hus.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ett givet tips är att kolla in (tex.) diverse Rolle-modeller på Chrono24 i prisrangordning. De billigaste alternativen på åtminstone nya klockor är nästan alltid någon handlare i Hong Kong..
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vet inte om du även ska till den fascinerande "grannbyn" shenzen?
Hongkong är sjukt coolt där med. I city lär du hitta massvis med klockaffärer.
 

Genta

Cartier
Ja, som redan sagts, det vimlar av klockbutiker. Var där för ett år sen och försökte fynda, men efterfrågan från fastlandskineser var för stort. Dvs trots ingen moms så var priserna på Sverige-nivå.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag hade sökt upp denna. Bra priser om man gillar rolex. Vet dock inget om honom....



Alex Pig Timepieces Company
Shop 269, Manly Plaza Phase 1
995-997 King's Road
N/A Quarry Bay
Hongkong
 

Wi

NLA
2-Faktor
Om jag minns rätt så var det en franken med aftermarket delar. Men pig skötte det fint och ersatte klockan?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vill minnas att det löstes så.
Men i själva verket är det "bara" promenera runt för att hitta en massa skoj? Skall bli kul att komma dit igen, nu som större klocknörd än sist :D
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har suttit några dagar på c24 för att försöka få grepp om prisbilden på klockor i HK. Beggat/vintage, dyrare än hemma. Nytt blir billigare än hemma.
Om man nu ska handla, hur ser förhandlingsläget ut på c24-priser? Prutmån?
Kikat i första hand på nya rolex, panerai, iwc samt omega.
 

Mr Chance

Kalmar
Har suttit några dagar på c24 för att försöka få grepp om prisbilden på klockor i HK. Beggat/vintage, dyrare än hemma. Nytt blir billigare än hemma.
Om man nu ska handla, hur ser förhandlingsläget ut på c24-priser? Prutmån?
Kikat i första hand på nya rolex, panerai, iwc samt omega.

Det är lite olika med prutmån. Jag lyckades pruta 10k på en 5513 hos en handlare i Ungern men bara någon tusing på en likadan Rolex hos en av italienarna. Köpte dock ingen av dem.
 
Topp