Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

hoppsan där blev någon glad, kaplans pant idag...

Diskussion i 'Vintage' startad av poormans, 27 januari 2015.

1. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

en gammal thunderbird/turn-o-graph ref: 6609 som ej gick för 32k plus 20%

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2838/vara/1105429

undrar om låntagaren fått låna mer än 5k på den, han lär ju bli glad över slutpriset i alla fall

en riktigt trevlig klocka, hoppas bara att köparen hittar delar till cal.10xx urverket och till rivet länken så det blir fart på den

cheers
    christian

eriksson850 och jabla gillar detta.
  2. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Någon som blandat ihop prisreferenser med gulduren....Skämt åsido... är väl lite bitter eftersom jag trodde att jag skulle knipa den för en spotstyver

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Var och nosade jag med. Frågan är dock om dessa är så eftertraktade? Med den aktuella tavlan är det inte mycket som skiljer den från de senare. Skulle den haft en våfflad tavla däremot...

eriksson850 och jabla gillar detta.
  4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Cool klocka. Tyckte nästan den var dyr när den låg på 15.000 kr innan auktionen, med tanke på vad nedslipat det ena bandhornet är, den är defekt, mm.

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Rätt ovanlig referens. Var du och tittade på uret? Tycker boetten såg bra ut på bilden och det du kallar nedslipat är nog bara spegling/kontrastknas.

6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nä var inte där. Tavlan, visarna och rouletten är ju grymma men jag tycker det nedre, högra bandhornet ser tunt ut. Har inte koll på samlarreferenserna av dessa.

7. _jonte

_jonte Friends of KS

Hade koll på den med, men drog ju iväg nåt så förbannat. Tror dock tavlan hör till den senare referensen 1625. Nån mer tanke om det?
    Boetten såg väl fin ut, ser bara ut som en udda reflektion på bilden.

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Har inte koll på tavlorna men hade samma tänk som dig. Man vill ju ha matta eller våfflade tavlor...

eriksson850, krämbulle och _jonte gillar detta.