Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hoppsan....

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fabian, 25 augusti 2013.

1. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Sitter på tåg på väg till Lund för studier. I stridens hetta när alla människor krigar för att få plats med sina stora väskor, råkar klockan haka sig fast i en axelrem och hela bezeln ploppar av!! Men utan problem finner jag alla delar när jag lägger mig ner på alla fyra och jag blir därefter åter lugn. Däremot fick klockan luftas lite innan vridningen åkte på igen. Och jag måste säga att jag gillar looken

mace, Målarn, olivetti och 2 andra gillar detta.
  2. leben

leben El Patrón

Nääää, på med ringen! :)

3. Kson

Kson Friends of KS

Tur att du hittade den ;)

4. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    kass kvalité när den inte tål enklaste vardagsmissödena, köp en riktig klocka nästa gång (Läs Panerai) :)

OT trodde man behövde verktyg för att få dessa på plats igen.

5. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Som fan! Men märkte att det hände på direkten.

Njaaee. Jag bara tryckte dit den. Ska väl däremot ta av den igen när jag kommer fram och kanske se så Inget grus eller liknande lagt sig emellan.

6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ibland är det bra med enkla lösningar :) Skönt att inga delar gick förlorade.

7. JS

JS Friends of KS

Jäklar vad med puls jag hade fått när jag upptäckt att bezeln var borta :nailbiting:

Ha det gött i Lund och kom ihåg att gå på nån tenta i mellanåt...

gruby och Fabian gillar detta.
  8. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Exakt! Men jag kände bara art någonting lossna och sen låg den där på marken. Tur att jag såg den för annars hade säkert någon jävel trampat på den!

9. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Jag gillar det på ngt "beat the shit out of it" sätt. Colonel kurtz style!

10. acce1999

acce1999 Friends of KS

Skönt att du hittade alla delar!

Vridringen är (var) i mångt och mycket en slitdel. Det ska krävas ganska mycket för att den ska lossa och om den sitter för löst, så har Rolex ett verktyg som både kan krympa och öka diametern. Vi pratar förstås om bråkdelar av en millimeter.

Får du loss ringen med enbart fingerkraft, så sitter den antingen för löst... eller också är du övermänskligt starka Magnus från Östergötland...

A

11. MJ24

MJ24 Friends of KS

Ser ganska cool ut utan ring, men bättre med..!
    Tur att du såg när det hände och kunde hitta den igen!

Fabian gillar detta.
  12. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    som sagt, bar en tung väska med axelrem som hakade sig fast i klockan och därefter slet av vridningen. Satte därefter på den igen med ett klick. Har nu försökt ta av den med enbart fingerstyrka men inte lyckats då den sitter fast som bara den.

13. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Ja för då hade samma jävel blivit av med foten!

Fabian och gruby gillar detta.
  14. acce1999

acce1999 Friends of KS

Bra! Låter rätt.

Detta är nackdelen och svagheten med vridringen. En rem från en axelväska (eller ryggsäck, som det varit i mitt fall) kan allt för enkelt skapa så mycket kraft att ringen lossar.

Och det är ju en sak med de äldre modellerna, där det bara är att göra som du har gjort... men de nyare keramikringarna (plus turn-o-graph 116264/3/8) har en plastring av engångskaraktär som håller ringen på plats. Poppar ringen av på dessa är det inte helt enkelt att trycka tillbaka den. Plastringen ska bytas. Alltså gäller besök hos Rolex-utmanare... Den äldre konstruktion tycker jag är bättre. Och det är som sagt en förbrukningsvara från början. Måste ha poppat en och annan vridring för en och annan dykare som fastnat...

A

15. Anton

Anton Bonde

Tur att det gick bra ändå! Får man fråga vad du ska läsa? Ska själv börja på Lunds men själva programmet jag ska läsa ligger tydligen i Helsingborg tyvärr haha

16. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Samma för mig! Lunds universitet i Helsingborgs campus. Ska läsa strategisk kommunikation, digitala medier. Du?

Anton gillar detta.
  17. Anton

Anton Bonde

Haha samma här faktiskt! Då får jag spana efter en Rolex utan bezel då! ;)

18. JS

JS Friends of KS

KS-Bromance i Hborg på G :D

mace, jabla, MKRGG och 3 andra gillar detta.
  19. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Titta här! På KS hittar man sina Klasskompisar innan man ens har hunnit komma till uppropet. Den är fastmonterad nu:happyhappy:

20. Anton

Anton Bonde

Ja KS är ett magiskt forum helt enkelt! ;)

21. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    HBG inte Hborg :)

22. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Välkommen till lund, hojta om du behöver hjälp.

Fabian gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield